مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان از افزایش ابلاغات الکترونیکی در تامین اجتماعی هرمزگان خبر داد.

به گزارش دلفین، «سید فاضل حیدری بلوکی» مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی هرمزگان ۹۷۱ هزار و ۶۹۶ نفر است که ۵۴ و هفت دهم درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

حیدری در خصوص پرونده مستمری و افزایش تعداد برقراری های مستمری سال قبل افزود: در یک سال اخیر تعداد سه هزار و ۵۰۰پرونده مستمری برقرار شده و ۱۷ درصد نسبت به تعداد برقراری های سال قبل افزایش داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به تعداد بیمه بیکاری در سال ۹۷ و افزایش ۱۹ درصدی در چند ماهه اول سال ۹۸ افزود: در یک سال گذشته تعداد دو هزار و ۷۱۷ مقرری بیمه بیکاری برقرار شده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: ۲۹۹ نفر از اتباع خارجی را تحت پوشش بیمه قرار دادیم که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

حیدری از آمار ابلاغ الکترونیک خبر داد و گفت: از تعداد ۱۴۷ هزار و ۸۱۵ صورت حساب بدهی کارگاه صادر شده در سال ۹۷، تعداد ۷۷ هزار و ۲۹۴ صورتحساب، معادل ۵۲ درصد به صورت اینترنتی به کارفرمایان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۳ هزار کارگاه در استان هرمزگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که نسبت به دوره‌ مشابه قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان در خصوص مزایای پرونده الکترونیک افزود: با حذف مراجعه حضوری توانستیم رشد چشمگیری در صرفه جویی هزینه ها، حذف کاغذ، تسریع در کار بیمه شدگان، اصلاح فرآیند انجام کار و افزایش رضایت مراجعان داشته باشیم.