فرمانده سپاه پاسداران رودان، گفت: هدف از برگزاری همایش حضرت عباس(ع) بصیرت و دشمن شناسی مردم در جامعه است.

به گزارش دلفین، سرهنگ پاسدارعبدالله صادقی فرمانده سپاه پاسداران رودان ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی در جوار زیارتگاه شاه سالم در دهستان رودخانه بر، گفت: ۲۴ هیئت عزاداری مردم ولایتمدار رودخانه‌بر، همایش باشکوهی در جمع عزاداران حسینی برگزار کردند، که این روز به نام حضرت عباس نام گذاری شده است و بصیرت و دشمن شناسی حضرت عباس زبانزد خاص و عام است.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان رودان با اشاره به عظمت و بزرگی حضرت عباس(ع)، گفت: حضرت عباس(ع) اسوه شجاعت و مردانگی است که از مهمترین ویژگی هایش بصیرت شناسی است.

وی با اشاره به گزیده ای از سخنان امام خمینی (ره) تشریح کرد: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
سرهنگ صادقی افزود: هیئت های عزاداری در اقصی نقاط کشور و جهان با شکوه و میزان ارادتی که نسبت به سیدالشهداءعلیه السلام دارند برگزار می شود.

سرهنگ پاسدارعبدالله صادقی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: برخی از کارهاست که پرداختن به آن مردم را به خدا و دین نزدیک می کند، یکی از این کارها همین عزاداری های سنتی است که باعث تقرب بیشتر مردم به دین می شود.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان رودان ادامه داد: در فرهنگ تشیع تاسوعا با نام مبارک حضرت ابوالفضل العباس(ع) رقم خورده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک صفت ممتاز برای عاشورائیان بیان کنیم، این است که بصیرت هایشان بر شمشیرهایشان حکمرانی می کرد.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان رودان عنوان کرد: با کمترین امکانات در دوران ۸ سال دفاع مقدس، با دشمن شناسی بر شرق و غرب پیروز شدیم و همانند خاری در چشم دشمنان هستیم.

وی گفت: منبرعزاداری ها و تکایای مذهبی باید در مسیر دشمن شناسی باشد دشمن را به مردم بشناساند، و معرفی کنند.

سرهنگ عبدالله صادقی افزود: بحمدلله کشورمان قادر است با موشک های نقطه زن ، اسرائیل را با خاک یکسان کند و این از برکت های عاشورا و نهضت امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: به برکت عاشورا ما به جایگاهی از اقتدار رسیدیم که نه تنها به آمریکا بلکه به هیچ بیگانه ای اجازه ی تعرض و راه اندازی جنگ را نخواهیم داد، و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) زمان بزن در رو تمام شده است.

محمد سالاری دبیر هیئت حضرت علی اصغر(ع) دهستان رودخانه بر بر ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، در تکمیل سخنان فرمانده سپاه شهرستان رودان، تصریح کرد: این همایش بزرگ و پر شور حسینی هر ساله با حضور چشمگیرعاشقان سیدالشهداء برگزار می شود.

محمد سالاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: عزاداری ها باید هدفمند باشد و نوحه و مداحی ها وسیله ای برای رسیدن به اهداف اسلامی، انقلاب و آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم در جامعه باشد.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقا سطح بصیرتی جامعه دانست و ادامه داد: امروز باید بصیرت خود را بالا ببریم و گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) باشیم، زیرا عدم بصیرت مردم بود که حادثه عاشورا به وجود آمد.

سالاری در پایان ادامه داد: این همایش با جمعیتی بالغ بر دو هزار نفرهر ساله با شکوه تر از سال قبل در این منطقه بر گزار می شود.

شایان ذکر است؛ هیئت حضرت علی اصغر(ع) متشکل از ۲۴ هیئت است که از محله ها و روستاهای مختلف دهستان رودخانه بر می باشد و برنامه های آن با محوریت حوزه مقاومت بسیج صاحب آلزمان عج می باشد و به صورت هیئت امنایی اداره می شود.

 

  • نویسنده : 1007