در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم رژه ملی نیروهای مسلح کشور در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش دلفین، همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم رژه ملی نیروی مسلح کشور، در بندرعباس آغاز شد.

«امیر دریادار حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، در تشریح این رویداد ملی بیان کرد: این مراسم با ترکیب یگان‌های سطحی – زیر سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج فارس در حال برگزاری است.

امیر دریادار حسین خانزادی افزود: در این رژه ملی بخشی از تسلیحات و تجهیزات ساخت صنایع دریایی و وزارت دفاع هم به نمایش گذاشته شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور قدرتمند ناوشکن‌ها – ناو‌ها و ناوچه‌های موشک انداز در سطح و زیردریایی‌های کلاس طارق و غدیر در زیر سطح از جلوه‌های این مراسم است.

وی گفت: علاوه بر حضور زیر دریایی فاتح در این رژه یگان‌های پروازی بالگرد‌ها و جنگنده‌های تهاجمی نیروی هوایی ارتش نیز به عنوان پشتیبانان هوایی مراسم، اقتدار نظامی کشور را در آسمان به نمایش در می آورند.

امیر دریا دار حسین خانزادی اذعان داشت: شناور‌های تندروی سپاه و شناور‌های ویژه با قدرت ماندگاری بلند مدت در دریا و شناور‌های صیادی مردمی در ترکیب رژه حضور دارند.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش هدف از برگزاری رژه دریایی آمادگی نیرو‌ها – نمایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه است.

گفتنی است؛علی لاریجایی رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران مراسم رژه در بندرعباس است.

شایان ذکر است؛ هر ساله در صبح روز سی و یکم شهریور و در آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیرو‌های مسلح و انتظامی مستقر در هرمزگان در ساحل بندرعباس و رژه مشترک دریایی ارتش و سپاه در آب های خلج فارس برگزار می‌شود.

  • نویسنده : 1007