بنا بر پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی هرمزگان، توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر مناطق شرقی و مرکزی استان صورت گیرد.

به گزارش دلفین، طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی امروز شاهد ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در برخی نقاط استان خواهیم بود.

در مناطق دریایی (شرق تنگه هرمز و دریای عمان )شاهد وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی خواهیم بود که طی امروز سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

بنا بر پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی هرمزگان، توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر مناطق شرقی و مرکزی استان صورت گیرد.

با توجه به تاثیر جریانات شرقی در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار موقتی باران و رعد وبرق در ارتفاعات هرمزگان (منطقه بشاگرد)پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است؛ طوفان حاره ای شکل گرفته در شمال اقیانوس هند تبدیل به طوفان درجه دو گردیده و با شدت بیشتر طی امروز در عرضهای پایین فعالیت خواهد داشت. این طوفان طی فردا تضعیف شده و پیش‌بینی می‌شود به سمت خشکی های کشور عمان حرکت کند. این طوفان تاثیری در جنوب ایران ندارد اما توصیه می‌شود از حرکت کشتی‌های فراساحلی به سمت جنوب دریای عمان خودداری شود.

از لحاظ دمایی طی امروز و فردا در مناطق ساحلی کاهش یک تا دو درجه ای دما مورد انتظار است.

آینده نگری: روز چهارشنبه نیز با تاثیر بادهای جنوب شرقی دریا طی ساعات صبح نسبتا مواج است و شرایط بارش رگباری در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات هرمزگان مهیا خواهد بود

  • نویسنده : 1007