توصیه می‌شود با توجه به تاثیر موج بارشی در هرمزگان، در ساعات بعدازظهر از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری شود.

به گزارش دلفین، طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی امروز در برخی نقاط استان ناپایداری جوی و دریایی خواهیم داشت.

در ساعات صبح مه صبحگاهی و غبار محلی و وضعیت دریا مساعد خواهد بود.

بنا بر گفته کارشناسان اداره کل هواشناسی هرمزگان، در ساعات بعدازظهر با تاثیر امواج ناپایدار رشد ابر خواهیم داشت که در ارتفاعات استان از جمله مناطق شرقی و شمالی با رگبار موقتی باران و رعد‌وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد همراه خواهد بود.

گفتنی است؛ توصیه می‌شود با توجه به تاثیر موج بارشی در ساعات بعدازظهر از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری شود.

در ساعات بعدازظهر با توجه به افزایش ابرناکی در محدوده تنگه هرمز افزایش باد نیز پیش‌بینی و توصیه می‌شود شناورهای سبک در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب از تردد دریایی خودداری کنند.

با تقویت بادهای جنوب شرقی از روز جمعه، دریا متلاطم خواهد شد و طی روزهای شنبه و یک‌شنبه با وزش باد نسبتا شدید احتمال اختلال در تردد‌های دریایی دور از انتظار نخواهد بود.

شایان ذکر است؛ از لحاظ دمایی در برخی نقاط شاهد کاهش نسبی دما در طول روز خواهیم بود.

آینده نگری: از روز جمعه تا اوایل هفته آینده سامانه بارشی در استان گشترش یافته و مناطق بیشتری در شرق ،مرکز ،غرب و برخی نقاط دریایی تحت تاثیر بارش‌های رگباری قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : 1007