طبق گزارش رسانه‌های کشور ترکیه در سال ۹۷ میزان خرید ملک در این کشور توسط ایرانی‌ها به اندازه خرید ملک در ۱۰ سال گذشته بوده است.

به گزارش دلفین، طبق گزارش رسانه‌های کشور ترکیه در سال ۹۷ میزان خرید ملک در این کشور توسط ایرانی‌ها به اندازه خرید ملک در ۱۰ سال گذشته بوده است.

«حسام عقبایی» نایب‌رییس اول اتحادیه مشاوران املاک با اعلام این مطلب، گفت: در حال حاضر، از آنجایی که نمی‌توان از سقفی بیشتر ارز از کشور خارج کرد، شرکت‌های بازاریابی به روش تهاتر متوسل شده‌اند، بدین صورت که افراد هر چه در تهران دارند از جمله ملک به ویژه در سه منطقه اول شهر و خودرو را با ملک در ترکیه تهاتر می‌کنند.

شایان ذکر است؛ از چندین سال گذشته تبلیغات فروش املاک در کشورهای همسایه و کشورهای دور و نزدیک رواج پیدا کرده است که عمده این تبلیغات مربوط به خرید ملک در کشورهای ترکیه، گرجستان، امارات و اسپانیا می‌شود.

خبرها حاکی از آن است که در سال ۹۷ میزان خرید ملک در کشور ترکیه، توسط ایرانی‌ها به اندازه خرید ملک در ۱۰ سال گذشته بوده است.

عقبایی نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد این تبلیغات کلاهبرداری است و اساسا تصاویری از آن املاک در کشورهای خارجی نشان می‌دهند که وجود خارجی ندارد، گفت: فیلم‌ها و عکس‌های سایر املاک موجود را به ایرانی‌ها نشان می‌دهند و می‌گویند در ازای پولی که می‌دهند صاحب این خانه‌ها می‌شوند یا اینکه مدعی می‌شوند ماکت‌های آماده شده به زودی تبدیل به مسکن می‌شود که آن هم دروغ است.

گفتنی است: قوانین خرید و فروش مسکن در کشور ترکیه بسیار پیچیده است و مردم هم اطلاعی از این قوانین ندارند.

عقبایی تاکید کرد: از سوی دیگر در این کشورها اقامت از روی خرید ملک برداشته شده است، یعنی دیگر با خرید ملک نمی‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند و برخی از مردم هم اطلاعی از این موضوع ندارند.

کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، باید قبل از خرید مسکن وکیل حرفه‌ای در ایران و کشور مقصد به کار بگیرند تا از تمام قوانین خرید و فروش ملک در آن کشور یا تهاتر آن با املاک خود اطلاع یابند.

وی افزود: از وزارت ارشاد و پلیس فتا درخواست داریم جلوی فعالیت این افراد برای تبلیغات خرید و فروش ملک در کشورهای خارجی را بگیرند چرا که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان هم فاقد هویت هستند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

مهاجرت ایرانی‌ها به ترکیه نیز ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین بررسی آمارهای ترک استات، مرکز آمار دولت ترکیه نشان می‌دهد که ایرانی‌ها ۶٫۸ درصد از کل مهاجران به ترکیه در سال ۲۰۱۸ را تشکیل می‌دهند. قبل از ایران، ترکمنستان، سوریه، افغانستان و عراق قرار دارند، عراقی‌ها در جایگاه اول ۲۳٫۶ درصد از کل جمعیت مهاجر ترکیه را تشکیل می‌دهند.

  • نویسنده : 1007