استاندار هرمزگان گفت: دو نفر از استان که واجد شرایط باشند باید معرفی و عضو هئیت مدیره فولاد هرمزگان قرار گیرند تا ترکیب هئیت مدیره این شرکت به توازن نسبی برسد.

اشاره:

به گزارش دلفین، چندی‌ست صحبت از استخدام نیروی‌های بومی در صنایع هرمزگان نقل محافل سیاسی و فعالان عرصه صنعت استان شده است. استاندار هرمزگان و نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی عزم خود را جزم کرده‌اند تا متولیان صنایع بزرگ استان را در برابر این مطالبه‌ی عمومی پاسخگو کنند و شرکت فولاد هرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که چندی پیش در استانداری هرمزگان با حضور نمایندگان مجلس، جمعی از مدیران اجرایی و نمایندگان صنایع استان برگزار شد، «فریدون همتی» استاندار هرمزگان خواستار شفافیت در استخدام نیروهای شرکت فولاد هرمزگان شد.

۷۸ درصد نیروی‌های استخدامی فولاد هرمزگان بومی هستند

«کیکاووس ندایی» معاون نیروی انسانی شرکت فولاد هرمزگان، تعداد نیروهای امانی که قرارداد مستقیم با خود شرکت فولاد هرمزگان دارند را سه هزار و ۹۲۹ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد، ۷۸ درصد بومی استان هرمزگان هستند که عددی بالغ بر یک هزار و ۲۰۷ نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان این‌که ۲۲ درصد نفر از نیروهای فولاد هرمزگان غیر بومی هستند؛ گفت: همه این افراد غیر بومی، بین پنج تا ۱۳ سال سابقه کار در فولاد هرمزگان را در کارنامه خود دارند.

ندایی در خصوص نیروهای مشغول به کار در شرکت‌های پیمانی با فولاد هرمزگان، اذعان داشت: ۷۶ درصد کل نیروهای مشغول به کار در در شرکت‌های پیمانکاری، نیروهای بومی استان هستند که عددی حدود یک هزار و ۸۱۲ نفر را شامل می‌شوند و ۵۷۸ نفر یعنی ۲۴ درصد کل نیروها نیز از نیروهای غیر بومی هستند.

فولاد مبارکه اصفهان هئیت مدیره را مشخص می‌کند

وی ضمن اشاره به این‌که حدود ۹۳ درصد از سهام  فولاد هرمزگان، متعلق به فولاد مبارکه اصفهان است؛ در تشریح اعضای هئیت مدیره شرکت فولاد، گفت: پنج نفر ترکیب هئیت مدیره فولاد هرمزگان را فولاد مبارکه تعیین می‌کند که مهندس «فرزاد ارزانی» یکی از اعضا است و چهار عضو دیگر از معاونت‌های شرکت فولاد مبارکه، هستند.

دو نفر از اعضای هئیت مدیره باید بومی باشند

«فریدون همتی» استاندار هرمزگان در این لحظه صحبت های ندایی را قطع و تصریح کرد: دو نفر از استان که واجد شرایط باشند باید معرفی و عضو هئیت مدیره فولاد هرمزگان قرار گیرند تا ترکیب هئیت مدیره شرکت به توازن نسبی برسد.

ظرفیت های درون استانی مغفول نماند

در ادامه این جلسه، ندایی در جواب سوال استاندار هرمزگان در خصوص اینکه شرکت‌هایی که فولاد هرمزگان با آن‌ها کار می‌کند، در کجا واقع شده‌اند، بیان داشت: ۲۳ شرکت پیمانکاری وجود دارد که اکثر این شرکت‌ها وابسته به فولاد مبارکه اصفهان هستند، مثل شرکت «توپکا» که زیر مجموعه فولاد مبارکه و شامل ۳۳ شرکت است که نه تنها به فولاد هرمزگان بلکه به شرکت‌‌های فولادی در سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهند.

همتی تاکید کرد: شرکت‌هایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند، باید محیط پیرامون خود را نیز توانمند سازند؛ شرکت فولاد چه حسنی می‌تواند داشته باشد وقتی همه شرکت‌های وابسته به آن در اصفهان فعالیت می‌کنند، ارزش افزوده و مالیاتشان برای آن جا است و نیروهای خود را از اصفهان استخدام می‌کنند. این مسئله برای تمام شرکت‌هایی که خارج از استان فعالیت می‌کنند، صادق است. چنین موضوعی قابل قبول نیست و باید تجدید نظر اساسی در این رابطه صورت گیرد. نمی‌گوییم ۱۰۰ درصد ولی باید به سمتی برویم که به یک نقطه قابل قبول برسیم.

وی افزود: باید طی دعوت نامه‌ای کل اعضای هایت مدیره فولاد مبارکه به استان دعوت شوند، گفت‌و‌گویی صورت گیرد تا به نقطه تفاهمی برسیم که ما هم بتوانیم حمایت‌های استانی را از شرکت  فولاد داشته باشیم.

حساب‌های بانکی در بانک‌های استان

ندایی در خصوص بانک‌ها و حساب‌های بانکی شرکت فولاد هرمزگان اذعان داشت: همه حساب‌های شرکت فولاد در بندرعباس است و مالیات نیز همین جا پرداخت می‌کند؛ اکثر شرکت‌هایی که مرتبط با فولاد هرمزگان هستند نیز در دو بانکی که در خود فولاد وجود دارد، حساب دارند و مالیات را نیز همین جا پرداخت می‌کنند؛ فولاد هرمزگان در سه سال اخیر بیش از یک میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

وی در پایان بیان کرد: شعبه بانک تجارت و بانک ملی در مجوعه فولاد هرمزگان دایر شده است و بانک رسالت نیز به تازگی نیز برای اعطای وام به کارکنان به این گروه پیوسته است.

 

  • نویسنده : 1007