حجت الاسلام و المسلمین «حمید فلاحتی» در حکمی از سوی مشاور فرهنگی وزیر نفت به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی خلیج فارس صنعت نفت معارفه شد.

به گزارش دلفین،  در مراسمی که امروز ظهر با حضور «احمد مجیدی نسب» مشاور فرهنگی وزیر نفت، «ناصر بابایی» رئیس شورای فرهنگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، و جمعی از روحانیون و مدیران نفتی استانی و کشور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین «حمید فلاحتی» مسئولیت فرماندهی قرارگاه فرهنگی خلیج فارس صنعت نفت را بر عهده گرفت.

آغاز اتفاقات مثبت فرهنگی در منطقه

«احمد مجیدی نسب» مشاور فرهنگی وزیر نفت در پی حکمی وظیفه ساماندهی مسائل فرهنگی صنایع نفتی کشور و افزایش تعامل این دستگاه ها با سایر نهادها و ذی‌نفعان در استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان را به فلاحتی واگذار و ابزار امیدواری کرد تا این معارفه سرآغاز اتفاقات مثبت فرهنگی در منطقه باشد.

وی بیان داشت: از سال ۱۳۹۲ تا کنون دو قرارگاه فرهنگی در استان های بوشهر و خوزستان از سوی وزارت نفت تشکیل شده بود که به دلیل جانمایی دو پالایشگاه بزرگ در استان هرمزگان و تاکیدات مقام معظم رهبری بر ساماندهی مسائل فرهنگی، قرارگاه خلیج فارس را نیز امروز تشکیل دادیم.

توجه به مسئولیت‌های اجتماعی

مشاور فرهنگی وزیر نفت تاکید کرد: در مناطقی که صنعت نفت بر زندگی مردم و مردم بر روند حرکتی صنعت نفت تاثیر دارند، تشکیل این دست قرارگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است و ما هیچ گاه عمل به مسئولیت های اجتماعی خود را فراموش نخواهیم کرد.

وی از بکارگیری بیش از هزار نفر روحانی در وزارت نفت خبر داد و گفت: این افراد وظیفه ی مقابله با تهاجمات فرهنگی را بر عهده دارند.

حراست از دستاوردها

مجیدی نسب در ادامه تلاش های مهندسان و کارگران ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس در راستای تامین نزدیک به ۵۰ درصد از سبد سوخت کشور را مصداق عمل به منویات مقام معظم رهبری خواند و گفت: برای حراست از این دستاوردها و لبیک به پیام رهبر انقلاب به دلبستگان نظام در هفته‌ی گذشته، افتتاح قرارگاه فرهنگی خلیج فارس که قرار بود در دهه‌ی فجر صورت گیرد را تسریع کردیم و امیدواریم شاهد ثمرات آن باشیم.

وی اظهار داشت: این قرارگاه همانند قرارگاه های زمان جنگ عمل می کند چرا که رهبر انقلاب شرایط امروز جامعه را شرایط جنگی خوانده اند و ما نیز باید به فراخور این وضعیت عمل کنیم.

کاهش تنش ها و افزایش تعامل

مشاور فرهنگی وزیر نفت یکی از اصلی ترین اهداف تشکیل قرارگاه فرهنگی خلیج فارس را کاهش تنش ها و افزایش تعامل صنایع نفتی با سایر دستگاه ها و ذی نفعان منطقه ای عنوان کرد و گفت: امیدواریم مسئولان استان هرمزگان نیز نهیب مقام معظم رهبری درباره چالش های فرهنگی را جدی بگیرند و بتوانیم با هم افزایی به سمت ساماندهی بیشتر مسائل فرهنگی حرکت کنیم.

 

  • نویسنده : 1007