مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از ترانزیت بیش از 108 هزار دستگاه خودرو از طریق این بندر با رشد 3 درصدی طی دوره زمانی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «قاسم عسکری نسب» مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار داشت: از ماه فروردین تا آغاز دی ماه جاری، ۵ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۲۵ تن انواع کالا در بندر لنگه و بنادر وابسته به آن تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۸۲ تن با رشد ۴ درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی است و ۳ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۴۴۳ تن نیز فرآورده های نفتی جابجا شد.

وی با اشاره به صادرات ۶۲۴ هزار و ۹۸۲ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه ۲۱۹ هزار و ۶۳۶ تن است.

*افزایش ۳ درصدی ترانزیت خودرو

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی به ۲۲۴ هزار و ۷۸۴ تن رسید که نشانگر رشد ۳ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته است.

وی از جابجایی ۱۰۸ هزار و ۵۶۶ دستگاه خودروی ترانزیتی طی ۹ ماه سال جاری خبر داد و میزان رشد این بخش از فعالیت های بندری ۳ درصد اعلام کرد.

ترانزیت

*کران بری فرآورده های نفتی ۱۳ درصد افزایش یافت

عسکری نسب در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر غرب هرمزگان را دو میلیون و ۱۵۰ هزار و ۶۹۶ تن دانست و گفت: در این مدت، یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۷۴۰ تن، به صورت رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شد که رشد ۱۳ درصدی داشته است.

*رشد تردد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را ۱۰ هزار و ۱۷۱ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۸۲۷ فروند شناور با ظرفیت بارگیری بالای هزار تن و ۱۹ هزار و ۵۶۲ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن بوده که این میزان نمایانگر رشد ۲۱ درصدی است.

وی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی ترابری مسافران دریایی در آب های سرزمینی و جزایر خلیج فارس گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، بیش از ۴۰۹ هزار و ۸۶۴ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس ترابری شدند که بندرلنگه با ترابری بیش از ۳۷ هزار و ۴۳ نفر مسافر، توانست رشد ۶۰ درصدی را به ثبت برساند.

*افزایش ۲۱درصدی ترابری مسافران در مسیرهای های بین المللی

عسکری نسب خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی(به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی) با ثبت ترابری ۲۲ هزار و ۶۸۹ نفر توانست رشد ۱۵ درصدی را ثبت کند

  • نویسنده : 1007