بنا بر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان طی روز جمعه از رفتن به مناطق مرتفع، ترددهای غیر ضرور جاده‌ای، حاشیه رودخانه ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

به گزارش دلفین، بنا بر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی امروز با تضعیف زبانه‌های سامانه پرفشار و نزدیکی موج کم فشار شاهد افزایش ابر و افزایش باددر مناطق دریایی (در محدوده ۳۰ کیلومتر در ساعت) خواهیم بود و دریا کمی مواج پیش‌بینی می شود.

با تاثیر تدریجی موج کم فشار ،در برخی نقاط دریایی بارش خیف و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود و از ساعات شب با تقویت جریانات رطوبتی در مناطق دریایی، به تدریج ابتدا از مناطق غربی استان و جزایر خلیج فارس شاهد رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود.

شایان ذکر است؛ از لحاظ دمایی فردا موقتا افزایش نسبی دمای کمینه و کاهش نسبی دمای بیشینه در طول روز پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر گزارش کارشناسان هواشناسی هرمزگان؛ روز جمعه با توجه به تاثیر موج بارشی فعال در استان شاهد بارش‌های رگباری شدید و قابل توجه خواهیم بود که با آبگرفتگی همراه خواهد بود و در مناطق دریایی استان نیز وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود.

اکیدا توصیه می شود با توجه به شرایط جوی و دریایی خاص هرمزگان طی روز جمعه از رفتن به مناطق مرتفع ،تردد های غیر ضرور جاده ای و رفتن به ارتفاعات خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد و این سامانه فعال بارشی تا شنبه در استان به ویژه مناطق شرقی فعال خواهد بود و سبب بارش‌های قابل ملاحظه ای خواهد شد. ناپایداری جوی و دریایی استان تا اوایل هفته آینده قابل ملاحظه پیش بینی می شود.

  • نویسنده : 1007