مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: وی با اشاره به وضعیت آب شهر جاسک تصریح کرد: وضعیت توزیع آب شهر جاسک از جمعه گذشته به حالت عادی برگشته و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش دلفین، «امین قصمی» ظهر امروز در جمع خبرنگاران، افزود: از زمان فعالیت سامانه بارشی هفته قبل و وقوع سیل در شرق هرمزگان، آب ۳۳۵ روستا در شهرستان های جاسک و بشاگرد قطع شد که آب ۲۹۶ روستا در همان مقطع وصل و آب ۳۹ روستا معادل ۱۰ هزار نفر جمعیت به دلیل از دسترس خارج شدن منابع تولید آب و تخریب ۱۰۰ درصدی چاه های تامین آب، همچنان با قطعی آب مواجه هستند.

وی با اشاره به وضعیت آب شهر جاسک تصریح کرد: وضعیت توزیع آب شهر جاسک از جمعه گذشته به حالت عادی برگشته و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: خسارت های وارد شده در این بخش نیز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه تلاش برای وارد مدار کردن منابع آبی در حال انجام است، اظهار کرد: تا زمان رفع کامل مشکل، آبرسانی بوسیله ۱۱ تانکر انجام می شود که از این تعداد ۹ تانکر به ۳۰ روستای سیل زده جاسک که منابع آبی آنها از مجتمع سدیج و گابریک تامین می شد، اختصاص یافته است.

قصمی همچنین از توزیع آب بسته بندی در مناطقی که مسیر دسترسی آنها از بین رفته است خبر داد و گفت: با بازگشایی مسیرها روند آبرسانی مطلوب تر خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به خرابی بیش از ٤٠٠ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب روستایی، خاطرنشان کرد: عمده این خسارت ها در مسیر رودخانه ها رخ داده است.

وی میزان برآورد اولیه خسارت وارد شده به شبکه های توزیع و انتقال در بخش آب روستایی را حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: مجموع خسارت های  وارد شده بیشتر است که پس از برآورد نهایی اعلام خواهد شد.

  • نویسنده : 1007