مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای ایمنی ناوبری و حفظ محیط زیست دریایی، همچنین افزایش ضریب ایمنی سفرهای دریایی نوروزی، ۵ ایستگاه ساحلی به سیستم شناسایی اتوماتیک (AIS) مجهز شد.

به گزارش دلفین، «اله مراد عفیفی پور» صبح امروز(ششم اسفندماه) در بازدید از اجرای این طرح، با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجهیزات مخابراتی پیشرفته و روز آمد جهت ارتقاء ایمنی ناوبری دریایی در استان هرمزگان بعنوان مهمترین استان ساحلی کشور اظهار کرد: تهیه، نگهداری و نصب تجهیزات مخابراتی و رادیویی و نظارت بر آماده بکاری آن در راستای رعایت الزامات و قوانین بین المللی امری است ضروری که در حوزه مسئولیت اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی و اداره امور دریایی قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در راستای رعایت قوانین بین المللی SOLAS  (کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا)، ایمنی ناوبری و حفظ محیط زیست دریایی، ۵ ایستگاه ساحلی در بنادر  شهید حقانی، چارک، پهل، شهید ذاکری و ابوموسی به سیستم شناسایی اتوماتیک Automatic Information System  یا (AIS) تجهیز شد.

عفیفی پور سهولت در شناسایی و رهگیری شناورها، مبادله اطلاعات ضروری میان کشتی ها بدون دخالت انسان و بطور خودکار، کاهش ترافیک بر روی باندهای VHF و افزایش اطلاعات فرمانده و افسران پل فرماندهی از وضعیت پیرامونی خود را مهمترین ویژگی های این سیستم عنوان کرد.

در حال حاضر مراکز کنترل و ترافیک دریایی استان هرمزگان علاوه بر تجهیز به سیستم مستقل AIS،  به نرم افزار بومی مارین پلاس که از طریق سازمان بنادر و دریانوردی تهیه شده، مجهز است، این نرم افزار با دریافت دیتای AIS  شناورها، امکان جستجو و رهگیری کشتی ها موجود در منطقه را فراهم میسازد.

  • نویسنده : 1007