معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: در ساعات بعدازظهر، با افزایش ابرناکی در مناطقی از استان از جمله مناطق شمالی و برخی نقاط مرکزی، رگبار موقتی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد با احتمال خیزش گرد وخاک پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری دلفین، «کیانوش عارفی» معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، گفت: طی امروز، در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی عنوان کرد: در ساعات بعدازظهر، با افزایش ابرناکی در مناطقی از استان از جمله مناطق شمالی و برخی نقاط مرکزی، رگبار موقتی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد با احتمال خیزش گرد وخاک پیش بینی می شود.

عارفی در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد: در سایر نقاط استان از جمله مناطق دریایی، رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق دریایی به ویژه تنگه هرمز، وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی تاکید کرد: توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از تردد‌های دریایی در ساعات بعدازظهر خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

شایان ذکر است؛ ناپایداری موقتی جوی تا روز چهارشنبه در سطح استان به ویژه مناطق شمالی و ارتفاعات پیش بینی می شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، در پایان خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی  تغییرات قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت و از اوایل هفته ی آینده با حاکمیت جوی پایدار افزایش دما در اکثر نقاط استان پیش بینی می شود.

  • نویسنده : 1007