براساس آخرین آمار جهانی اعلام شده شمار مبتلایان کرونا در جهان در مرز ۸ میلیون نفر قرار گرفت.

به گزارش دلفین، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا این لحظه ۷ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۷۷ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴۳۵ هزار و ۵۹۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان کرونا در جهان تاکنون ۴ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۱۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۰ هزار و ۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۲۲۸ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۱۷ هزار و ۸۵۸ آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور برزیل که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۷ هزار و ۸۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۶۷ هزار و ۸۸۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۴۳ هزار و ۳۸۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور روسیه به‌ عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۸ هزار و ۸۳۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵۲۸ هزار و ۹۶۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶ هزار و ۹۸۴ روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای هند، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و پرو نیز به ترتیب با ۳۳۳ هزار و ۸، ۲۹۵ هزار و ۸۸۹، ۲۹۱ هزار و ۸، ۲۳۶ هزار و ۹۸۹ و ۲۲۹ هزار و ۷۳۶ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آلمان با ۱۸۷ هزار و ۶۷۱ و ایران با ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، برزیل و روسیه به ‌‌ترتیب با ۸۷۰ هزار و ۵۰، ۴۵۳ هزار و ۵۶۸ و ۲۸۰ هزار و ۵۰ هزار بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

  • نویسنده : 1007
  • منبع خبر : موج