تولد ۶۰ بچه کروکودیل در قشم

  پرینت
تولد ۶۰ بچه کروکودیل در قشم
شناسه خبر : 367 | تاریخ انتشار : 29 دسامبر 2018 - 7:58 | 470 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
شصت سر بچه کروکودیل در مزرعه پرورش قشم متولد شدند.

به گزارش کروه خبری دلفین، «مژگان روستا» مدیر مزرعه پرورش کروکودیل قشم گفت : وزن هر بچه‌کروکودیل‌ در هنگام تولد بین صد تا ۱۲۰ گرم و طول بدنش بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر است.

وی افزود :کروکودیل ها ممکن است بعد از یک عمرکامل، طول بدنش تا شش متر ، و وزنش به یک تن برسد.

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل قشم با بیان اینکه آنها به طور تقریبی ۸۰ سال عمر می کنند، گفت: کروکودیل ها در ۱۵ سالگی شروع به تخم گذاری می کنند و تا ۶۰ سالگی، سالی یک بار، و هر بار ، حدود سی تخم می گذارند.

روستا با اشاره به اینکه هم اکنون شمار کروکودیل های مزرعه پرورش قشم ۲۰۰ سر است، گفت: بزرگترین کروکودیل این مزرعه ۲۷ ساله با نام خان بابا، چهارمترطول دارد و کوچکترین آن یک نوزاد ۴۰ سانتی متری است .

وی با اشاره به اینکه کروکودیل های مزارع پرورش شهرستان های قم، بندرانزلی وکیش هم از مزرعه پرورش قشم تامین شده است، افزود: تامین کروکودیل‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس و ارمنستان را نیز در دستور کار داریم .

مدیر مزرعه پرورش کروکودیل قشم گفت: مزرعه پرورش کروکودیل هشت سال پیش با سرمایه گذاری اولیه ۵۰۰ میلیون تومان، و با هدف صادرات گوشت و پوست در جزیره هنگام شهرستان قشم آغاز بکار کرد.

روستا با بیان اینکه اکنون با توسعه مزرعه کروکودیل ها درقشم سرمایه آن به پنج میلیارد تومان رسیده و برای ۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است، تصریح کرد: کروکودیل‌های مزرعه نوپک قشم از نوع کروکودیل پروسوس موسوم به آب شور است که به عنوان بهترین گونه کروکودیل پرورشی در جهان شناخته می‌شود.

به گزارش دلفین، خون کروکودیل کاربرد پزشکی دارد و پوست و گوشت آن نیز صادر می شود.

پارک و مزرعه کروکودیل نوپک قشم نخستین مرکز پرورش و نگهداری خاورمیانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جزیره قشم در اتوبان قشم–درگهان همه روزه آماده بازدید گردشگران و علاقه‌مندان است.

در این پارک علاوه بر پرورش کروکودیل، سی گونه از پرندگان و خزندگان نیز نگهداری می شود.

  • نویسنده : 102
  • منبع خبر : خبرگزاری موج
برچسب ها
نوشته های مشابه
پاسخ بنیاد مسکن هرمزگان در مورد خبر تخریب در روستای قادهار
چشم‌انتظار چشم‌بادامی‌ها
بزرگ‌ترین مدرسه هرمزگان خامه‌ی روی کیک افتتاح فاز جدید
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.