لازم است بدانید در قانون مجازات اسلامی برای دست‌کاری در پلاک خودرو مجازات پیش‌بینی شده است و فرد خاطی با مجازات روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش دلفین، مطمئناً با رانندگانی برخورد کرده‌اید که پلاک خودروی خود را تغییر داده‌اند و در حال رانندگی هستند. بسیاری از این افراد برای فرار از ثبت پلاک توسط دوربین‌های ثبت تخلفات دست به چنین کاری می‌زنند، عده‌ای نیز دیگر اعمال مجرمانه را در سر دارند.
اما لازم است بدانید در قانون مجازات اسلامی برای دست‌کاری در پلاک خودرو مجازات پیش‌بینی شده است و فرد خاطی با مجازات روبه‌رو خواهد شد.
طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری، زمینی، آبی یا کشاورزی را تغییر دهد یا پلاک وسیله‌ای دیگری را روی آن نصب کند یا برای وسیله‌ی نقلیه‌ی خود پلاک تقلبی به کار ببرد یا چنین وسایلی را با اعلام به تغییر یا تعویض پلاک تقلبی مورداستفاده قرار دهد، به شش ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.
همچنین هرکس به نحوی از انحاء در شمارش شاسی موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده است، بدون گرفتن مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییراتی دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند نیز به شش ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود.

یادداشت اختصاصی: مصیب سالاری زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷