به نظر می‌رسد که علی‌رغم تذکر مطالبه‌گران، افشاگری برخی از مسئولان، گزارش رسانه‌ها و اعلام نارضایتی مردم اما همچنان ضعف در نظارت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نه‌تنها در جامعه‌ی هرمزگان که در کل ساختار کشور است.

به گزارش دلفین، «عیسی عباسی» عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه علنی هفته‌ی گذشته‌ی شورا صحبت‌هایی را به میان آورد که انگار سال‌ها بود می‌خواست از گلوی مطالبه‌گران و اهالی رسانه فریاد شود اما چیزی یا گروهی مانع از آن می‌شد. عباسی با اشاره به برخورد منفعلانه با فساد در سنوات گذشته، این رویه را رویه‌ای آسیب‌زا خواند و خواستار جدیت بیشتر نهادهای نظارتی در این رابطه شد.
اولویت شورا: مبارزه با فساد
وی ضمن بیان این‌که با آغاز فعالیت رسمی شوراهای ششم شهر بندرعباس، تنها اولویت و دغدغه اعضای شورا مبارزه با رانت و فساد و همچنین دفاع از حقوق مردم شهر بندرعباس بوده است و اعضا با جدیت تمام در حال پیگیری ابعاد تخلفات در حوزه مدیریت شهری هستند، به موضوع افشاگری تخلفات در حوزه روابط عمومی شهرداری از سوی یعقوب دبیری نژاد اشاره کرد و افزود: بااین‌حال جای بسی تأسف است که برخی از افراد با به حاشیه بردن اصل موضوع انواع تهمت‌ها و تخریب‌های ناروا را به جناب دبیری نژاد نسبت دادند و این پیگیری‌ها را تسویه‌حساب شخصی قلمداد کردند.
این عضو شورای شهر بندرعباس تأکید کرد: در این جلسه اعلام می‌دارم که پیگیری این موضوع و سایر تخلفات از سوی کمیسیون حقوقی در دست بررسی است و متخلفان باید بدانند که اعضا هرگز در برابر تهدید سر خم نخواهند کرد.
دستگاه‌ها قضا ورود کند
وی اضافه کرد: از دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی و دادستان تقاضا دارم ضمن صدور دستور بررسی تهمت‌های ناروا، حاشیه امن متخلفان را برهم بزنند و از اقدامات فسادستیزانه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر بندرعباس حمایت کنند.
برخورد ضعیف با فساد سازمان‌یافته
عباسی بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی شهرداری در اصل باید چشم تیزبین و گوش شنوای مجموعه باشند اما علی‌رغم این موضوعات سال‌های گذشته شهرداری در برخورد با فساد سازمان‌یافته ضعیف و منفعلانه عمل کرده است و گویا این سازمان خود سرمنشأ اصلی تخلفات بوده و باید نسبت به این همه مسائل مورد بازخواست قرار گیرد.
برخورد ضعیف به‌بیان‌دیگر
صحبت‌های عباسی ترجمان دیگر صحبت‌های یعقوب دبیری نژاد دیگر عضو شورای شهر بندرعباس بود که ماه گذشته در نطقی جنجالی به دستگاه نظارتی شهرداری تاخت و بیان داشت: بررسی تخلفات حتی از صحن علنی شورا نیز فراتر است و حراست شهرداری باید به مسئله ورود کند اما متأسفانه کارکنان حراست شهرداری در حال حاضر بیشتر درگیر استخدام خانواده و اقوام خود در شهرداری هستند.
سخن پایانی
بااین‌حال اما به نظر می‌رسد که علی‌رغم تذکر مطالبه‌گران، افشاگری برخی از مسئولان، گزارش رسانه‌ها و اعلام نارضایتی مردم اما همچنان ضعف در نظارت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نه‌تنها در جامعه‌ی هرمزگان که در کل ساختار کشور است و چنین ضعف بزرگی سبب ایجاد ناامیدی در طیف گسترده‌ای از اقشار اجتماعی شده که دلسوزان کشور اگر هر چه سریع‌تر فکری به حال این وضعیت نکنند باید با تبعات جبران‌ناپذیر آن روبه‌رو شوند.

گزارش اختصاصی: زهرا شاکرمی نژاد

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007