در سال‌های اخیر به دلیل برخی دخالت‌های خارج از مجلس شورای اسلامی، صدور دستورهای نابجا و همچنین رفتار خارج از عرف نمایندگان شاهد کاهش ضریب نفوذ و نمایشی شدن نظارت‌ها از سوی نمایندگان مردم بوده‌ایم.

به گزارش دلفین، در سال‌های اخیر به دلیل برخی دخالت‌های خارج از مجلس شورای اسلامی، صدور دستورهای نابجا و همچنین رفتار خارج از عرف نمایندگان شاهد کاهش ضریب نفوذ و نمایشی شدن نظارت‌ها از سوی نمایندگان مردم بوده‌ایم؛ موضوعی که می‌تواند تبعات سنگینی بر جای بگذارد.
این مسئله در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد عبادی زاده» امام‌جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به‌درستی مورد تأکید قرار گرفت و عبادی زاده از آفت‌های چنین رویدادی صحبت به میان آورد.
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: اگر همه دستگاه‌ها به وظایف خود به‌درستی عمل کنند بسیاری از مشکلات که امروز جامعه ما با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند از بین خواهد رفت و دیگر ایجاد نخواهد شد لذا مشکلات را می‌توان با عملکرد صحیح در نطفه خفه کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده تأکید کرد: نظارت در امور کشور و استان‌ها باید بسیار دقیق و تبدیل به نظارتی شود که دستگاه‌ها هم احساس خطر کنند و این احساس خطر منجر شود تا آن‌ها به وظایف خود به‌خوبی عمل کنند و رسیدن به این‌ مهم نیاز به سازوکارهای ویژه‌ای دارد که مجلس باید آن‌ها را احصا کند.
وی افزود: اگر اهرم قدرت از دست نمایندگان خارج شود به ضرر جامعه و مردم تمام می‌شود چراکه هنگام وجود این قدرت ما خاطرمان جمع است که قدرتی خارج از دولت از حق مردم دفاع می‌کند، متأسفانه این موضوع امروز کم‌رنگ شده است چنانچه در زمان گذشته نمایندگان مجلس ما با اقتدار و پشتوانه محکمی مطالبه گر حق مردم بودند اما امروز متأسفانه اوضاع بر مداری دیگر می‌چرخد.

گزارش اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007