واگذاری نیروگاه ایسین و عدم رسیدگی به مطالبات کارکنان این نیروگاه سبب بروز نارضایتی‌ها و برپایی تجمعات اعتراضی متعددی شده است.

به گزارش دلفین، واگذاری نیروگاه ایسین و عدم رسیدگی به مطالبات کارکنان این نیروگاه سبب بروز نارضایتی‌ها و برپایی تجمعات اعتراضی متعددی شده است. این در حالی است که شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون واگذاری نیروگاه ایسین، طی اطلاعیه‌ای تأکید کرده است که در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، منابع حاصل از واگذاری این نیروگاه صرف تکمیل زیرساخت‌های برق و توسعه صنعتی استان هرمزگان خواهد شد و با توجه به محدود بودن منابع مالی دولت جهت تکمیل این طرح‌ها و همچنین با توجه به محدودیت‌های تأمین سوخت و به‌منظور حل مشکل ناترازی صنعت برق، بهره‌گیری از جلب مشارکت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه جهت این موضوع در دستور کار قرار دارد.
با این حال این صحبت‌ها اعتراض کارکنان را خاموش نکرد و آنان خواستار رسیدگی مسئولان بالادستی در رابطه با مشکلات خود هستند تا جایی که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به استان نامه‌ای را تنظیم و تقدیم وی کرده‌اند.
یکی از کارگران این نیروگاه ضمن ابراز ناراحتی نسبت به اعمال برخی تبعیض‌ها خواستار توجه بیشتر مدیران استانی و کشوری به دغدغه‌های خود و همکارانش شد و در تشریح متن نامه به آیت‌الله رئیسی گفت: در این نامه نسبت به بلاتکلیفی خود و خانواده‌هایمان اعتراض کردیم و خواستار پاسخ شفاف مسئولان شدیم.
وی تعداد امضاکنندگان این نامه را ۱۰۶ نفر عنوان کرد و افزود: در نامه به رئیس‌جمهور اعلام کردیم که هشت سال از عمر نیروگاه می‌گذرد و با توجه به راندمان و آمادگی بالای واحدها که حاصل تلاش و کوشش کارکنان است، از حقوق و مزایای خود محروم هستیم.
این کارگر شاغل در نیروگاه ایسین ادامه داد: درخواست ما شامل تبدیل وضعیت، تصویب چارت سازمانی، تشکیل شرکت مدیریت، اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل در احکام، اصلاح حق جذب و فوق‌العاده منطقه و کارت رفاهیات می‌شد که امیدواریم با عنایت رئیس‌جمهوری دغدغه‌های ما نیز کاهش یابد.
با این حال به نظر می‌رسد بدون پیگیری مسئولان استانی به‌ویژه نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، حل این موضوع با توجه به تکلیف واگذاری این نیروگاه چندان شدنی نباشد و حتماً مدیران استانی باید دغدغه‌های قشر کارگر را بیش‌ازپیش موردتوجه قرار دهند.

گزارش اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001