بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس بار دیگر شاهد نطق آتشین «یعقوب دبیری نژاد» عضو این شورا بود و وی بار دیگر دست به افشاگری در خصوص روابط و تحرکات پشت پرده‌ پارلمان مردمی بندرعباس زد.

به گزارش دلفین، یعقوب دبیری نژاد در بخشی از نطق خود با بیان این‌که مردم شهر بندرعباس نگران اختلاف‌نظرها در شورای ششم هستند و البته عده‌ای نیز در بیرون از شورا، از اختلاف‌نظرها خوشحال‌اند و همچنان عنوان شورای انقلابی را به تمسخر می‌گیرند، افزود: نشانه انقلابي و آزاده بودن، سكوت نكردن است.
وی بیان داشت: دوستان در جلسات رسمی شورا به ما لقب شوراي شهرداري دادند، سكوت كرديم. از ظرفیت سایر ادارات برای خدمت به مردم محلات بافت فرسوده کمک گرفتیم، اخبار آن را از شبکه اجتماعی شورا حذف کردند، سكوت كرديم. نطق‌های ما را سانسور کردند، سکوت کردیم. جلسات شورا را همچنان بدون رعایت تشریفات قانونی برگزار کردند، سكوت كرديم. در جلسات رسمي کمیسیون‌ غيبت كردند و بابت غيبت در جلسات فاقد رسمیت گلايه كردند، پاسخ نداديم و سكوت كرديم. بدون اطلاع و مشورت با سایر اعضا براي حضور در محلات برنامه‌ریزی كردند، سكوت كرديم. در نشست‌هاي شورا آزادانه برای کوبیدن طرف مقابل خود سخنرانی‌ها كردند اما اجازه ارائه نظرات و تذكرات قانوني به ما ندادند، سكوت كرديم. دعوتنامه حضور اعضا براي نشست با مديركل امور شوراهاي وزارت كشور را مخفي كردند و مخفيانه در جلسه شركت کردند، سه نفر سهميه شوراي شهر بندرعباس را سوزاندند، سكوت كرديم، از هر آنچه مربوط به‌ حق خودمان به‌عنوان عضو شورا بود گذشتیم و به مصلحت سکوت کردیم اما در برابر تضییع حق مردم، کارشکنی با تصویب بودجه غیرواقعی، محدود کردن منابع اعتباری پرداخت حقوق کارگران و کارمندان زحمتکش شهرداری، خام‌فروشی املاک شهرداری به مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان، نصف‌کردن غیرمنطقی نصاب معاملات نسبت به سایر کلان‌شهرهای کشور، ایجاد اختلال عمدی در روند پروژه‌های عمرانی آن هم به اسم نظارت شورا، لحظه‌ای سکوت نخواهیم کرد و ضمن اعلام مخالفت خود با چنین بودجه‌ای، دلايل آن را به اطلاع همه مردم می‌رسانیم.
وی هشدار داد: در بخش دوم سناریوی بودجه، در نیمه اول سال ۱۴۰۱ شاهد اعتراضات کارگرانی خواهیم بود که منابع درآمدی پرداخت حقوق آنان محقق نشده و خواستار پرداخت به موقع حقوق‌شان هستند، سپس نطق‌ها و انتقادات علیه شهرداری شروع می‌شود و ادامه همان ماجرایی است که خودتان بهتر می‌دانید.
دبیری نژاد بیان داشت: برخی گوش فلک را کر کرده‌اند که پیگیر سختی کار و نوبت‌کاری برای کارگران هستند اما پشت صحنه منابع پرداختی آن را در بودجه محدود می‌کنند.

خبر اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001