ساکنان محله گاو چاه سال‌هاست از کم‌توجهی مسئولان به‌ویژه عملکرد شهرداران گلایه‌مندند.

به گزارش دلفین، کوچه‌ی اداره برق قدیم معروف به کوچه‌ی «گاو چاه» یکی از محلات قدیمی در شهر حاجی‌آباد است که از پرترددترین محله‌های این شهر به‌حساب می‌آید و قلعه‌ای تاریخی نیز در آن واقع شده است. با این حال ساکنان این محله سال‌هاست که از کم‌توجهی مسئولان به‌ویژه عملکرد شهرداران گلایه‌مندند.
محله‌ای تمیز می‌خواهیم
بنا بر مشاهدات خبرنگار دلفین ساکنان محله گاو چاه خواستار حفظ بهداشت و زیبایی محله‌ هستند و راه آن را در کانال‌کشی می‌بینند و معتقدند این کار مانع از آب‌گرفتگی معابر در محل تردد عموم می‌شود.
«زهرا» یکی از ساکنان این محله بر همین موضوع تأکید کرد و گفت: ما حاشیه‌نشین نیستیم و دقیقاً در مرکز شهر قرار داریم اما آسفالت‌ کیفیت مطلوبی ندارد و همین موضوع رفت‌وآمدها را واقعاً سخت و دشوار کرده است.
کار به درگیری و شکایت رسیده است
وی ادامه داد: مسئولان به درخواست جدول‌کشی مناسب در محله‌ی ما رسیدگی نمی‌کنند و همسایه‌ها هم توقع دارند که سایرین حیاط خانه خود را نشویند تا آب وارد کوچه نشود، چند وقت پیش به دلیل همین موضوع بین همسایه‌ها درگیری به وجود آمد و کار به شکایت کشید.
تجمع فاضلاب در کوچه‌ها
در همین میان خانم جوانی به جمع ما اضافه شد و خود را «مریم» معرفی کرد. وی که اشتغالی خانگی را برای خود در محله‌ی گاو چاه راه‌اندازی کرده است، بیان داست: محل کسب‌وکار من این محله است و کارگاه شیرینی‌پزی داریم اما وقتی حیاط را نظافت می‌کنیم روغن همراه با فاضلاب وسط کوچه جمع می‌شود و داد همسایه‌ها درمی‌آید.
تأمین بودجه برای بهبود زیرساخت‌های محله
برای یک‌سویه نشدن گزارش و پیگیری خواسته‌های مردم محله‌ی گاو چاه مصاحبه‌ای تلفنی با «محمود معصومی» شهردار حاجی‌آباد ترتیب دادیم که وی در این رابطه گفت: محله گاو چاه یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر حاجی‌آباد است و همان‌طور که از اسمش پیداست از قدیم با کمک گاو از چاه آب می‌کشیدند.
وی با اشاره به واقع‌شدن این محله در بافت فرسوده شهری ادامه داد: بودجه لازم برای آماده‌سازی و آسفالت معابر تنظیم و یک زمین ورزشی نیز براي اين محله در نظر گرفته شده است و همه‌ی ما چشم‌انتظار همکاری ساکنان قدیمی‌ترین محله شهر هستیم.
گران‌فروشی نخل‌های قدیمی
معصومی تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم اما متأسفانه کم‌لطفی برخی از ساکنان محله گاو چاه مانع رسیدگی به این محله شده است چراکه در این محله نخل‌های مرتفع بسیاری وجود دارد که دیگر چندان مثمر نیستند اما روند توسعه‌ی شهری را با مشکل مواجه کرده‌اند.
وی ادامه داد: علی‌رغم گفت‌وگو با اهالی محله، صاحبان نخل بابت قطع نخل‌های قیمتهای گزافی را طلب می‌کنند که این مبالغ برای شهرداری قابل پرداخت نیست، با این حال اگر ساکنان همکاری لازم را انجام دهند شهرداری آمادگی کامل برای کمک به محله گاو چاه را دارد.
بسته‌های تشویقی
شهردار حاجی‌آباد در پایان بیان داشت: درصورتی‌که ساکنان این محله اقدام به ساخت‌وساز و نوسازی منازل خود کنند، شهرداری حاضر است پروانه ساخت را با ۵۰ درصد تخفیف یا حتی به‌صورت رایگان در اختیار آنان قرار دهد تا این محله نیز بازسازی شود.

گزارش اختصاصی: نرجس حسن زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001