رئیس سینما خلیج فارس حاجی‌آباد گفت: حمایت و پشتیبانی بیشتری از اهالی هنر در شهرستان‌ها به‌ویژه حاجی‌آباد صورت گیرد.

به گزارش دلفین، در هفته‌ای که گذشت خبر رسید که نمایش دکتر دوال پا به کارگردانی «مهران محمود زاده» از شهرستان حاجی‌آباد به جشنواره فجر رسیده است. در این نمایش بازیگرانی همچون ابراهیم لشکری، سمانه طهماسب پور افشار، سعید حسن‌زاده، زهره جوزری و جواد انصاری نقش‌آفرینی می‌کنند. این نمایش برای مدت ۱۰ روز در حاجی‌آباد اجرای عمومی داشت و ۶ روز هم در پلاتو آفتاب بندرعباس به اجرا درآمد. علاقه‌مندان به تئاتر در این دو شهرستان استقبال ویژه‌ای از این نمایش به عمل آورند. برای بررسی این تئاتر گفت‌وگویی اختصاصی را با ابراهیم لشکری رئیس سینما خلیج فارس حاجی‌آباد ترتیب دادیم که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.
کاری کارگاهی برگرفته از سه شب با مادوکس
لشکری نمایش دکتر دوال پا را کاری کارگاهی خواند و افزود: متن نمایشنامه‌ی این تئاتر از نمایش‌نامه‌ی «سه شب با مادوکس» نوشته‌ی «ماتئی ویسنی یک» نمایشنامه‌نویس شهیر رومانیایی برگرفته شده است و مهران محمود زاده نه‌تنها مسئولیت کارگردانی را بر عهده داشته که متن اصلی را نیز با فرهنگ، زبان و فضای بومی هماهنگ کرده است.
توفیق استانی و معرفی به جشنواره فجر
از رئیس سینما خلیج فارس حاجی‌آباد در رابطه با مدت زمان تمرین این گروه برای رسیدن به اجرا پرسیدیم که بیان داشت: این گروه حدود ۶ ماه با تحمل سختی‌های زیاد تمرینات خود را ادامه داد و نهایتاً توانست برگزیده تئاتر استان هرمزگان شود و متصدیان امر دکتر دوال پا را به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی کردند.
وی بیان داشت: این اثر برای بازیگر نقش اول مرد با بازی آقای سعید حسن‌زاده و همچنین در بخش کارگردانی و نمایش‌نامه نامزد شده است.
اجرای نمایش در شهرستان‌ها دشوار است
لشکری اضافه کرد: کار هنری و به‌ویژه اجرای نمایش در شهرستان‌های کوچک سختی‌های خودش را دارد و در حاجی‌آباد هم اوضاع به همین منوال است و بازیگران و سایر عوامل باید این سختی‌ها را به جان بخرند.
وی ضمن تقدیر از علاقه‌ی وافر و روحیه‌ی قوی عوامل این نمایش، افزود: با این حال اگر حمایت‌های شرکت سنگ معدن تنگ زاغ نبود این اثر به روی صحنه نمی‌رفت.
رئیس سینما خلیج فارس حاجی‌آباد در خاتمه بیان داشت: به هر حال به همت تمامی افراد دخیل، یک اثر ماندگار در شهرستان حاجی‌آباد و استان هرمزگان تولید شد تا برای اولین بار به جشنواره فجر برسد و ما امیدواریم به یمن این اتفاق حمایت و پشتیبانی بیشتری از اهالی هنر در شهرستان‌ها به‌ویژه حاجی‌آباد صورت گیرد.

گفت و گوی اختصاصی: نرجس حسن‌زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007