رئیس سازمان بازرسی هرمزگان گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که همکاران ما در حوزه نظارت و بازرسی استان هرمزگان به انجام رساندند انتقال حساب‌های بانکی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان به هرمزگان بود.

به گزارش دلفین، رضا مختاری رئیس سازمان بازرسی هرمزگان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی معمار بزرگ دستگاه قضایی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که همکاران ما در حوزه نظارت و بازرسی استان هرمزگان به انجام رساندند انتقال حساب‌های بانکی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان به هرمزگان بود.
وی در ادامه گفت: در این مدت واحدهای اقتصادی و صنایعی فعالی که به‌صورت مستمر در استان هرمزگان مشغول به فعالیت بودند اما مالیات‌های خود را به استان‌ها دیگر پرداخت می‌کردند، مورد رصد قرار دادیم که با پیگیری‌های مستمر بخشی از حساب‌ها منتقل شد و بخشی دیگر در حال پیگیری است.
مختاری بیان داشت: زمانی که سیستم مالی هرمزگان قدرتمند و استان از منابع مکفی برخوردار باشد برای مردم سودآور خواهد بود.
وی در ادامه افزود: مطالبات ۱۶۱ میلیاردی از یک مجموعه نفتی حدود یک سال با ضامن قراردادی سررسیده شده بود که با ورود سازمان بازرسی این مطالبات ظرف ۴۵ روز وصول و به‌حساب دولت واریز شد و در موردی دیگر مطالبات ۱۰۳ میلیارد تومانی در یکی از صنایع غرب بندرعباس با ورود همکاران ما به‌حساب دولت بازگشت.
مختاری گفت: اداره کل بازرسی استان هرمزگان در حوزه قراردادهای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی نیز کارهای مؤثری انجام و قراردادها تعیین تکلیف شده است.
وی بیان داشت: سامانه شکایات از دستگاه قضایی در سازمان اداره کل بازرسی استان هرمزگان راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند به نشانی Bazresi.ir مراجعه کنند و شکایت را به ثبت برسانید.

خبر اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007