مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان گفت: با توجه به اوضاع اسکان موقت زلزله‌زدگان نیروهای جهادگر تا آخرین لحظه در این مناطق حضور خواهند داشت و اقدامات لازم را در راستای رفاه و آرامش زلزله‌زدگان انجام خواهند داد.

به گزارش دلفین، سرهنگ پاسدار «یاسین باوقار» مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم زلزله‌زده‌ی غرب هرمزگان اظهار داشت: با توجه به زلزله مهیبی که در ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ در منطقه غرب هرمزگان به‌ویژه در روستای «سایه خوش» به وقوع پیوست
از همان ساعات نخستین روز وقوع زلزله، در دو روز نخست بالغ‌بر ۵۰ گروه جهادی برای امدادرسانی به مردم اعزام شدند.
باوقار اذعان داشت: با این حال در سومین روز پس از وقوع زلزله، حضور گروه‌های جهادی پررنگ‌تر شد و بیش از ۱۰۰ گروه در حوزه‌های مختلف عمرانی، آواربرداری، پزشکی به مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان اعزام شدند و امدادرسانی را ادامه دادند.
به‌کارگیری تمام توان لجستیکی
وی خدمات‌رسانی بسیج سازندگی استان هرمزگان را منحصر به نیروی انسانی ندانست و گفت: با همه‌ی توان به میدان آمدیم و در راستای ارائه خدمات‌ به مردم این مناطق، تمام ماشین‌آلات مهندسی را سازمان‌دهی کردیم.
تعمیر وسایل مردم زلزله‌زده
مسئول بسیج سازندگی هرمزگان تصریح کرد: با مشارکت و همدلی نیروهای جهادگر، تمام اقلام و وسایل زلزله‌زدگان را از زیر آوارها خارج کردیم و در همین راستا با تشکیل کارگروه تعمیرات، اقلامی که نیاز به تعمیر داشت نیز از سوی نیروهای جهادگر تعمیر شد.
استقرار تیم پزشکی
وی اضافه کرد: به‌سرعت کادر پزشکی در حوزه‌های روان‌پزشکی و درمانی را در منطقه مستقر کردیم تا از این طریق خدمات باکیفیت را به مردم زلزله‌زده ارائه دهند و همچنین کادر ثابت درمان در اختیار بهداری سپاه قرار گرفت.
باوقار اظهار داشت: با توجه به اوضاع اسکان موقت زلزله‌زدگان نیروهای جهادگر تا آخرین لحظه در این مناطق حضور خواهند داشت و اقدامات لازم را در راستای رفاه و آرامش زلزله‌زدگان انجام خواهند داد.
اجرای برنامه‌های نشاط‌آفرین
مسئول بسیج سازندگی استان هرمزگان اذعان داشت: با شروع فصل تابستان و اهمیت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان، در چنین شرایطی برای ارتقا روحیه کودکان و نوجوانان تعدادی از مربیان دوره ابتدایی و مهدکودک را به این مناطق اعزام کردیم که مطمئناً در روحیه‌ی آنان تأثیرگذار خواهد بود.
وی از برگزاری جنگ شادی در مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان با هدف ایجاد نشاط، شادابی و افزایش امید مردم خبر داد و گفت: اهدای هدایایی نظیر اسباب‌بازی، دفتر نقاشی و… از دیگر اقدامات مؤثر نیروهای جهادگر برای کودکان آسیب‌دیده از زلزله بود.

گفت و گوی اختصاصی: فاطمه درویش پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007