اداره کل راه و شهرسازی اعتقاد دارد این اراضی جزء طرح ملی است و مجوز برای ساخت صادر نمی‌کند و شهرداری وقت حاجی‌آباد نیز این زمین‌ها را برای ساخت‌وساز به مردم واگذار کرده و همین مناقشه سبب بروز مشکلات بسیاری شده است.

به گزارش دلفین، شهردار حاجی‌آباد به مناسبت هفته دولت به میان مردم آمد و در حضور فرماندار، اعضای شورا و مسئولین اجرایی سعی کرد به‌صورت چهره به چهره مشکلات مسکن مهر حاجی‌آباد را بررسی کند، این در حالی است که گروهی از مراجعین در خصوص مشکلات زمین شهرضایی واقع در بلوار شهدا گلایه‌های بسیاری داشتند. ماجرا از این قرار است که اداره کل راه و شهرسازی اعتقاد دارد این اراضی جزء طرح ملی است و مجوز برای ساخت صادر نمی‌کند و شهرداری وقت حاجی‌آباد نیز این زمین‌ها را برای ساخت‌وساز به مردم واگذار کرده و همین مناقشه سبب بروز مشکلات بسیاری شده است.

ماجرا از زبان شهردار

«محمود معصومی» شهردار حاجی‌آباد در تشریح این مسئله به خبرنگار دلفین گفت: در مرحله نخست ۲۰ قطعه زمین در پی تفاهم‌نامه‌ای بین سه فرد حقیقی واگذار شده است که ادعایی در مورد آن نیست اما در قطعه مورد اختلاف، مسکن و شهرسازی ادعا دارد این زمین‌ها موات است و منابع طبیعی نیز ادعا می‌کند قسمتی از آن جزء اراضی ملی است، شخصی حقیقی نیز مدعی است که از شخص دیگری به نام ش.‌ح خریداری کرده است و اثبات مالکیت از دادگاه دارد.

وی تصریح کرد: با این حال ۱۱۶ کشاورز اظهار کرده‌اند که صاحب این ملک هستند و استعلام پلاک ۳ اصلی از اداره ثبت‌اسناد را دارند و همین مسئله کلاف حقوقی را پیچیده‌تر کرده است.

معصومی تأکید کرد: درواقع این زمین‌ها نیاز به نگاهی ویژه دارد تا یک بار برای همیشه طی نشستی با حضور فرمانداری، اداره راه و شهرسازی و افراد مدعی مشکلات این زمین‌های پرحاشیه و پردردسر حل شود.

مشکلات مسکن مهر حاجی‌آباد

وی در ادامه در خصوص سند و دیگر مشکلات مسکن مهر حاجی‌آباد نیز توضیح داد و گفت: مسکن مهر فرهنگیان و دیگر ساختمان‌های مشابه مشکلاتی دارند که به بی‌مبالاتی پیمانکارها بازمی‌گردد، پیمانکاران باید یکسری مسائل شهرسازی و همچنین مسائل فنی و ایمنی ساختمان‌ها را رعایت می‌کردند که هیچ‌کدام از پیمانکارها متأسفانه این مسئله را رعایت نکرده‌اند.

شهردار حاجی‌آباد گفت: در سطح شهر ۱۵۴۰ مسکن مهر داریم که تنها حدود ۳۴۰ واحد در شهرداری تشکیل پرونده داده‌اند و از سال ۱۳۹۱ تمام ساختمان‌های مسکن مهر حاجی‌آباد دارای سکونت بودند و سالانه باید در خصوص خدماتی که شهرداری در اختیارشان قرار می‌دهد، عوارض پرداخت می‌کردند.

سعی در فرار از عوارض

وی اضافه کرد: چون پرونده‌ای تشکیل داده نشده، ساکنان این ساختمان‌ها هم هیچ عوارضی هم پرداخت نمی‌کنند و ماده ۵۵ قانون شهرداری به ما اجازه ورود به محوطه ساختمان‌ها را نمی‌دهد اما دلیل نمی‌شود که ما خدمات را در اختیار همشهریان قرار ندهیم.

وعده پیگیری

معصومی بیان داشت: به‌صورت جدی به مشکلات مسکن مهر ورود کرده‌ایم و معتقدیم تمامی مشکلات با حضور مسئولان و فرماندار رفع خواهد شد و شهرداری نیز تا لحظه آخر در راستای حل مشکلات در کنار مردم خواهد بود.

وی در خاتمه خبری خوش نیز به شهروندان حاجی‌آبادی داد و گفت: به مناسبت هفته دولت جریمه‌های عوارض تا اسفندماه بخشیده می‌شود.

گفت و گوی اختصاصی: نرجس حسن‌زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007