دادستان جاسک گفت: از وضعیت عدم تعیین تکلیف شهردار به‌شدت نگرانیم.

به گزارش دلفین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی امامی» دادستان جاسک در گفت‌وگو با خبرنگار دلفین ضمن اشاره به مشکل صیادان و قایق‌داران در ساحل شهر این شهرستان گفت: بر اساس بررسی‌های میدانی یکی از معضلات ساحل جاسک عدم ساماندهی قایق‌های صیادی ساحل مقسا است.

وی ادامه داد: به‌گونه‌ای که چون این ساحل فاقد پارکینگ برای قایق‌هاست و متولی خاصی ندارد، مشکلات زیادی را به دنبال داشته است؛ ازجمله تصادف، سرقت اموال صیادان، خطرات زیست‌محیطی و مسائل بهداشتی.

وی اضافه کرد: وجود انواع پسماند در ساحل متأسفانه چهره شهر را نازیبا کرده و منجر به تصادفات متعدد قایق‌ها با وسایل نقلیه با توجه به ورود قایق‌ها به خیابان‌ها شده است.

دادستان جاسک ضمن تائید وقوع سرقت‌های متعدد در ساحل، عنوان کرد: متأسفانه شاهد سرقت‌ از اقلام صیادی قایق‌داران ازجمله موتورهای قایق صیادان بوده‌ایم که پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده است و پیگیری‌ها ادامه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امامی افزود: با توجه به ساماندهی قایق‌ها و درخواست تعدادی از صیادان با همکاری و تلاش‌های فرماندار محترم به این موضوع ورود کردیم تا اقدامی بنیادی برای این قشر از جامعه انجام شود.

به گفته وی، ساماندهی پارکینگ قایق‌های صیادی با همکاری دستگاه‌های متولی صورت خواهد گرفت و دستگاه‌های چون شهرداری، شیلات و اداره بندر باید در تأمین امنیت پارکینگ قایق‌داران دخیل باشند.

دادستان جاسک در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار دلفین در خصوص ورود دستگاه قضایی به مسائل شهری و حواشی حول شهرداری جاسک نیز گفت: دغدغه‌های مردم در حوزه مسائل شهری کاملاً به‌جا است و مجموعه شهرداری با ورود دستگاه قضایی و ارائه تذکرات لازم به‌صورت عمده در حال فعالیت است ولی از وضعیت عدم تعیین تکلیف شهردار به‌شدت نگرانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امامی اظهار داشت: ملاک برای ما شخص نیست و هدف خدمت به مردم است که باید در این راستا تلاش کرد و هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست و نخواهد بود.

وی افزود: به بسیاری از مسائل در حوزه شهرداری جاسک ورود پیدا کردیم و در خصوص کوتاهی‌های صورت گرفته در حال پیگیری هستیم.

گفت و گوی اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001