امام‌جمعه بندرلنگه گفت: از محضر مسئولان امر ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و نماینده محترم ولی‌فقیه در استان تقاضامندم با پایان مأموریت سربازی من در این سنگر موافقت فرمایند.

به گزارش دلفین، در تصادف شدید سه هفته گذشته در محور بندرعباس-بندرلنگه فرزند امام‌جمعه شهرستان بندرلنگه جان خود را از دست داد و حال مقارن با ورود وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدجواد اسماعیل نیا» که همچنان داغدار فرزند خود بود در خطبه‌‌های این هفته حسابی از خجالت مسئولان درآمد و انتقادات خود را خصوصاً در موضوع کیفیت راه‌های مواصلاتی غرب استان بی‌پرده بیان کرد.

شرمنده شهداییم

وی در ابتدا با بیان اینکه ما هرچه داریم از برکت خون شهداست اما امروز شرمنده شهداییم که نه در تکریم آن‌ها اقدام مؤثری انجام دادیم و نه توانستیم حقوق آن‌ها را ادا کنیم، افزود: سیره شهدا باید نشر یابد.

با مسببان اشد برخورد صورت گیرد

امام‌جمعه شهرستان بندرلنگه سپس به موضوع مسمومیت سریالی دختران در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: اگر واقعاً دست‌هایی در کار باشد این جنایت بزرگ و غیرقابل‌اغماض است و همه عاملان و مسببان باید به اشد مجازات محکوم شوند.

گوش شنوایی نیست

وی در ادامه به موضوع اصلی خطبه‌های خود یعنی وضعیت جاده‌های غرب استان پرداخت و گفت: در مسئله جاده‌ها در شهرستان بندرلنگه ما دچار بحرانیم و سال‌ها در همین تریبون فریاد زدیم اما گوش شنوایی نیست تا آلام مردم را درک کند.

جاده‌های بندرلنگه داغ فرزندم را بر دلم گذاشتند

حجت‌الاسلام اسماعیل نیا اضافه کرد: در بحران قرار داریم و فریادها هم به جایی نمی‌رسد؛ این در حالی است که بنده سه سال است مکرر فریاد زده‌ام تا به وضعیت راه‌های بحرانی شهرستان رسیدگی شود و کمتر شاهد تلفات جانی باشیم ولی امروز چون خودم از این بحران داغ دیده‌ام و فرزند دلبندم را در همین مسیرها ازدست‌داده‌ام چیز بیشتری نمی‌گویم.

مسئولان به مردم رحم کنند

وی با تأکید بر شلوغی جاده‌ها در روزهای پیش رو و فرارسیدن تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز حجم تردد خودروها سنگین خواهد شد و مسافران راهی هرمزگان می‌شوند و من از شما مسئولان می‌خواهم به مردم رحم کنید تا برای اصلاح برخی قسمت‌های خطرساز جاده فکری شود.

با استعفایم موافقت کنید

امام‌جمعه بندرلنگه با بیان این‌که از خداوند مهربان برای ابتلا کمرشکن به داغ فرزند جوان و عالمم شکرگزارم از او می‌خواهم جوان مرا با حضرت علی‌اکبر محشور کند، افزود: بنده خود را سرباز مکتب اهل‌بیت، قرآن و ولایت می‌دانم و به توفیق الهی تاکنون این را در عمل ثابت کرده‌ام و هرکجا به حضور این حقیر نیازی بوده است با تمام توان به همراه خانواده بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف مسئله آمادگی را اعلام کرده‌اند و حاضر شده‌ام و ان‌شاءالله همین مسیر را تاآخرین‌نفس ادامه خواهم داد، همچنین مرگ شهادت گونه فرزند طلبه و مجاهدم در مسیر تبلیغ دین و در هجرت فی سبیل الله را موهبت الهی می‌دانم اما از محضر مسئولان امر ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و نماینده محترم ولی‌فقیه در استان تقاضامندم با پایان مأموریت سربازی من در این سنگر موافقت فرمایند.

امیدوارم خداوند این قربانی را از من بپذیرد

وی با اشاره به اینکه با خود عهد کرده‌ام هرگز از ولایت و نظام ولایی مطالبه‌ای نداشته باشم بلکه همواره ببینم ولایت از بنده چه انتظاری دارد، گفت: مرگ شهادت گونه فرزند جوان و طلبه مجاهدم را که در مسیر تبلیغ دین و کمک به نظام ولایی و در راه جهاد تبیین اتفاق افتاد لطف و موهبت الهی می‌دانم و امیدوارم خداوند این قربانی را از این حقیر در جهاد فی سبیل الله قبول فرماید.

امام‌جمعه شهرستان بندرلنگه در ادامه به وضعیت وخیم روحی خانواده‌ی خود پس از این حادثه‌ی جاده‌ای و خروج آنان از بندرلنگه اشاره کرد و بار دیگر خواستار پذیرش استعفایش شد و گفت: بی‌شک تا زمانی که صلاح در خدمتگزاری حقیر باشد قطعاً با وجود همه مشکلات سنگر را خالی نخواهم کرد و در ادامه نیز در هر سنگری که نظام مقدس صلاح بدانند و از بنده ضعیف خدمتی ساخته باشد، حضور خواهم یافت.

سخن پایانی

شاید اسماعیل نیا به‌زودی بندرلنگه و هرمزگان را برای همیشه ترک کند اما زخم‌های مانده بر تن جاده‌های این منطقه و دردهای لانه‌ کرده در دل مردم عزیز ازدست‌داده به این زودی‌ها ترمیم نخواهد یافت و حضور نمایشی وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح ۲۰ کیلومتر از محوری چند هزار کیلومتری آن هم پس از سال‌ها نمایش رسانه‌ای، عمق ویرانی و ناامیدی را به تصویر می‌کشد.

گزارش اختصاصی: عبدالحسین اسدپور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001