امام‌جمعه اهل سنت گچین پایین ابراز داشت: مسئولان استانی در پاسخ به وضعیت پیش‌آمده به اهالی روستای گچین بندرعباس گفتند که ظرف مدت دو هفته برای جاده گچین دوربرگردان و سرعت‌گیر می‌زنیم.

به گزارش دلفین، بروز تصادفات گسترده در حوالی روستای گچین در شهرستان بندرعباس سبب شد تا گفت‌وگویی را با شیخ «حسن نیک بنیاد» امام‌جمعه اهل سنت روستای «گچین پایین» ترتیب دهیم که وی در این گفت‌وگو دغدغه‌های اهالی این منطقه را بازگو کرد.

نظاره مرگ عزیزان تا کی؟!

شیخ نیک بنیاد با اظهار تأسف مبنی بر تصادفات مرگبار در محور مذکور، عنوان داشت: اهالی روستای گچین تا چه زمان باید نظاره‌گر مرگ تک‌تک عزیزانشان در سانحه تصادفات جاده‌ای باشند؟!

جلوی ۱۰۰ نفر قول دادید

وی این جاده را به محور مواصلاتی پاکستان به هندوستان تشبیه کرد و افزود: تاکنون بارها و بارها مردم، شورا و دهیاری روستای گچین، مراتب پیگیری را از طریق نامه‌نگاری به اداره راهداری، متولیان امر، فرمانداری، بخشداری و سایر مسئولان استانی انجام دادند، حتی امسال آقای احمدی منش دادستان بندرعباس و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با هیئت همراه از این جاده مرگبار بازدید کردند و در حضور ۱۰۰ نفر از مردم، معتمدان و ریش‌سفیدان این روستا به ما قول بازسازی جاده گچین را دادند اما هیچ اقدام عملی صورت نپذیرفت.

امام‌جمعه اهل سنت گچین پایین ابراز داشت: مسئولان استانی در پاسخ به وضعیت پیش‌آمده به اهالی روستای گچین بندرعباس گفتند که ظرف مدت دو هفته برای جاده گچین دوربرگردان و سرعت‌گیر می‌زنیم.

پنج سال است پیگیر این مشکلیم

وی اذعان داشت: پنج سال است که برای رفع مشکل این محور پیگیری می‌کنیم اما متأسفانه مسئولان نه‌تنها به وعده‌هایشان عمل نکردند بلکه در پاسخ به ما گفتند بودجه و اعتبارات لازم برای بازسازی جاده گچین نداریم.

سوانح متعدد

نیک بنیاد ضمن گلایه و انتقاد شدید از وضعیت موجود جاده گچین اظهار کرد: دو روز پیش دو جوان بر اثر تصادف در همین جاده روانه بیمارستان شدند و هم‌اکنون در ICU به سر می‌برند و همچنین روز گذشته یک مادر و فرزند در مسیر این جاده به کام مرگ کشیده شدند.

امام‌جمعه اهل سنت گچین پایین در ادامه ابراز داشت: محور جاده از سمت کهورستان به گچین ۸ کیلومتر است، بنابراین باید مسیر این جاده یک‌طرفه شود که در این زمینه نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: متأسفانه فرزند امام‌جمعه بندرلنگه نیز بر اثر تصادف در جاده گچین فوت شد و همچنین عروس و یکی از برادرزاده‌هایم نیز در این مسیر جان خود را از دست دادند.

به ستوه آمده‌ایم

نیک بنیاد با بیان این‌که مردم از این وضعیت اسفناک به ستوه آمدند و درصدد هستند تا راه جاده گچین را ببندند، افزود: واقعاً جای بسی تأسف است که پایتخت اقتصادی ایران، هر روز با تعداد زیادی تصادفات جاده‌ای دست‌به‌گریبان باشد.

گفت و گوی اختصاصی: فهیمه هادی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007