هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به بندرعباس فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب و همچنین بزرگ‌ترین و مجهّزترین مجتمع آموزشی هرمزگان به همت این شرکت بزرگ به افتتاح رسید و این مصداق بارز ایجاد توسعه‌ی متوازن در استان است.

اشاره:
به گزارش دلفین، هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به بندرعباس فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب و همچنین بزرگ‌ترین و مجهّزترین مجتمع آموزشی هرمزگان به همت این شرکت بزرگ به افتتاح رسید و این مصداق بارز ایجاد توسعه‌ی متوازن در استان است.

ظرفیت فاز نخست
فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب با ظرفیت اسمی ۲۵ هزار بشکه در روز در مرحله نخست، در دومین دور سفر استانی رئیس‌جمهور به استان هرمزگان با حضور وزیر صمت به نمایندگی از آیت‌الله ابراهیم رئیسی در بندرعباس افتتاح شد.

این مجموعه در راستای توسعه و ارتقا جایگاه خود همیشه در تلاش بوده است به همین منظور در یکی از طرح‎های توسعه‎ای خود اقدام به طراحی و ساخت برج تقطیر اتمسفریک به ظرفیت اسمی ۲۵ هزار بشکه در روز انواع هیدروکربن با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال کرده است و عملیات مهندسی و ساخت این طرح توسعه‌ای از نیمه اول تابستان ١۴٠١ اجرایی شد.

اعتماد به توان داخلی، استفاده از ظرفیت بومی
صددرصد طراحی و ساخت این واحد پالایشی در داخل کشور توسط جوانان ایرانی انجام شده که نشان‌دهنده اعتماد مسئولان ارشد این شرکت به توان داخلی است.

نیروهای شاغل در این واحد تقطیر اتمسفریک کاملاً بومی بوده که بهره‎برداری از این طرح تأثیر بسزایی در افزایش اشتغال استان هرمزگان داشته، به نحوی که تعداد پرسنل مستقیم شرکت دو هزار و پانصد نفر رسیده است.

گفتنی است؛ فعالیت شرکت پالایش نفت آفتاب از اردیبهشت‌ماه سال ١٣٨٦ آغاز شد. خلاقیت، سرعت عمل بدنه اجرايى و ایده‌های جدید در حوزه‌های نفتی، نقش بسیار مهمی در توسعه‌ی کسب‌و‌کار این شرکت داشته است. شرکت پالایش نفت آفتاب که بزرگ‌ترین پالایشگاه‎ بخش کاملاً خصوصی کشور است و توانسته با استفاده از ایده‌های خلاق و نوین مدیریتی و سرمایه انسانی خود با کسب رتبه ۶۷ در فهرست ١٠٠ شرکت اول کشور قرار گیرد و به عنوان صادر کننده برتر کشور معرفی شود.

گسترده شدن چتر آفتاب
بزرگ‌ترین و مجهّزترین مجتمع آموزشی استان نیز در دومین دور سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و به نمایندگی از رئیس‌جمهور افتتاح شد.

دبیرستان آفتاب (ابن‌سینا)، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مدرسۀ استان هرمزگان است که نقش مؤثری در ایجاد همدلی بین نیروهای انقلابی داشته.

شرکت پالایش نفت آفتاب، در مسیر توسعـۀ اقدامات خود در حوزۀ مسئولیت‌های اجتمـاعی و گسترش امر خطـیر آموزش‌وپرورش، در سال ۱۳۹۹ به این مهم پرداخت و با اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد ریال ساخت این دبیرستان را انجام داد که عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید.

نتیجه این کار خیرخواهانه، محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت آموزشی در استان هرمزگان بوده است.

مدرسه‌ای مدرن یا تم جنوبی
این مجتمع آموزشی که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین و مجهّزترین دبیرستان استان هرمزگان، به بهره‌برداری رسید، نمایی مرکب از معماری سنتی خطۀ جنوب و مدرن امروزی دارد و چشم بینندگان را می‌نوازد.

دبیرستان آفتاب با ظرفیت پذیرش هزار دانش‌آموز در سه‌طبقه با متراژ شش هزار مترمربع ساخته شده و امکاناتی همچون ۲۴ کلاس درس هوشمند، دو آزمایشگاه مجهز، نمازخانه، سالن ورزشی سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی و… دارد.

از افتخارات این دبیرستان در گذشته، می‌توان به اجتماع انقلابیون هرمزگان در ابتدای انقلاب در آن و اعزام رزمندگان و تقدیم شهدای بسیاری در دفاع مقدس و همچنین تربیت جمع زیادی از مدیران فعلی استان هرمزگان و شخصیت‌های نامدار دیگر اشاره کرد.

گزارش اختصاصی:

  • نویسنده : فهیمه هادی