به میزبانی اتاق بازرگانی هرمزگان یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در سالن همایش این اتاق در تاریخ ۵ و ۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش دلفین، محمدرضا صفا در حاشیه یازدهمین کنفرانس بین اللملی ماهی شناسی به میزبانی اتاق بازرگانی هرمزگان، گفت: یکی از پایه‌های اساسی کار اقتصادی، فراهم نموندن زیرساخت‌ها است. یکی از مهم‌ترین این موضوعات، شامل اطلاعات عمومی فعالان اقتصادی در زمینه‌های گوناگون است.

وی در ادامه گفت: ما در همین راستا، کلاس‌ها، برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم و با دانشگاه‌ها تبادل اطلاعات انجام می‌دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، افزود: کنفرانس‌ها و همایش‌ها نیز در همین راستا به همکاری دانشگاه‌ها و انجمن‌ها برگزار می‌شود تا در جهت رشد علمی فعالان اقتصادی مفید واقع شود.

صفا در یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران،گفت: ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه پژوهشکده مطالعات مُکران ارسال شد.

صفا، عنوان کرد: محورهای کنفرانس بیوسیستماتیک و تبار شناسی، حفاظت و تنوع زیستی ژنتیک و زیست فناوری، زیست شناسی، بوم شناسی و جغرافیای زیستی، تکثیر و پرورش فیزیولوژی و تغذیه، تکنولوژی صید، مدیریت صید و ارزیابی ذخایر، شیلات، توسعه پایدار واقتصاد دریامحور، فرآوری محصولات شیلاتی و ایمنی غذایی، بهداشت و بیماری ها، ماهیان زینتی است.

وی با اشاره به اینکه ۳ نشست تخصصی را در این کنفرانس برگزار کردیم، توضیح داد: پرورش ماهی در قفس، تولید اشتغال پایدار جوامع محلی، بازمهندسی ساختار استخرهای پرورش میگو به منظور ارتقای مدیریت بهداشتی مزارع، بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان نام برد.