تغییر موضع فیصل دانش در ماه های اخیر باعث ایجاد شائبه هایی در افکار عمومی مردم شد.

فیصل دانش، عضو شورای شهر بندرعباس که برای چندمین بار در سال ۱۳۹۷ ریاست شورای شهر را به دست گرفته بود، در شصت و هشتمین جلسه علنی پارلمان مردمی بندرعباس جمله‌ای گفت که امروز خود را مجبور به عمل به آن می‌دانیم. رئیس آن روزهای شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تأکید بر اینکه اگر احساس کردید مسیری را خطا می‌روم به من بگویید تا مسیرم را اصلاح کنم، تصریح کرد: باید قبول کنیم مردم‌ نهاد شورا را قبول ندارند و ما باید بیشتر و دلسوزانه کار کنیم.
البته غیرازاین اظهارنظر، به وضوح به یاد دارم که آقای دانش همواره خود را مدافع حقوق مردم معرفی می‌کرد و می‌گفت که ما باید شورای شهر باشیم و نه شورای شهرداری؛ اما به نظر می‌رسد که تغییر مواضع این عضو شورای شهر در دو سال اخیر سرعتی در حد سرعت نور به خود گرفته و وی بر پاک شدن دوره‌ای حافظه‌ی بلندمدت افکار عمومی حساب ویژه‌ای باز کرده است.
فیصل دانش در تازه‌ترین اظهارنظر خود که کاملاً رنگ و بوی سیاسی آن از فرسنگ‌ها به مشام می‌رسد، نطق‌های آتشین و حمله‌های سابق خود به عملکرد شهردار و شهرداری را فراموش کرده و خواستار اجتناب از رفتارهای پوپولیستی شده است.
وی خطاب به سایر همکاران خود در شورای شهر بیان داشت: متأسفانه هنگامی‌که به انتخابات شورا نزدیک می‌شویم، بعضی به حرکات پوپولیستی روی می‌آورند و طرفدار حقوق کارگر می‌شوند و انتقادات داغ اما بدون راهکار منطقی می‌کنند. این‌گونه رفتارها جایز نیست زیرا هیچ سودی برای مردم ندارد.
دانش اگرچه توجه به مشکلات کارگران را اولویت شهرداری قلمداد می‌کند اما می‌افزاید: اینجانب عقیده دارم نباید سیاه‌نمایی کرد و به‌طور پیوسته در حال مچ‌گیری بود. ایرادهای پیاپی مانع از خدمات‌رسانی و کارآمدی است و برخی ایرادها به شهرداری مانع از اقدامات کارشناسی در عملکرد این نهاد می‌شود.
این عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه بیان می‌دارد: بنده قصد ندارم از شهرداری جانب‌داری کنم و نمی‌خواهم منکر کاستی‌های این نهاد باشم، اما توجه داشته باشیم، شهرداری جدا از مردم نیست، شورا و شهرداری هر دو مسئولیت خدمات‌رسانی به مردم را دارند و اعضای شورا ضمن حفظ جایگاه نظارتی خود باید با ارائه طرح و پیشنهاد‌های سازنده شهرداری را یاری کنند.
این که پیشنهادهای آقای دانش و هم‌فکران‌شان برای حل مشکلات کارگران شهرداری چه بوده است و ایشان چه اقداماتی انجام داده‌اند بر همگان پوشیده است اما مساله‌ای که بیش از هر چیز عیان شده این است که برخی از افراد هنگامی که پای بده‌بستان‌های سیاسی در میان باشد، دیگر صدای دادخواهی‌شان کمتر به گوش می‌رسد، حاضرند تمام کاستی‌ها را به پای کرونا بگذارند، کمتر تمایل دارند خود را به چالش بیاندازند و تنها در چالش‌هایی پیش‌قدم می‌شوند که منافع سیاسی هم‌قطاران‌شان را تامین کند؛ نمونه‌اش تذکر به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل تذکر به شورای شهر در پیگیری حقوق عمومی و اجتناب از لغو تعمدی جلسات.
با همه‌ی این تفاسیر بنا بر صحبت خودتان که بیان داشتید: «اگر احساس کردید مسیری را خطا می‌روم به من بگویید تا مسیرم را اصلاح کنم» باید خدمت شما عرض کنیم که روزی این صندلی‌ها به راحتی آب خوردن دست به دست می‌شوند و همه‌ی ما در پیشگاه افکار عمومی باید پاسخ‌گوی اظهارات و عملکردمان باشیم و بعید می‌دانم دیگر ژست‌های سیاسی کارگر باشد و کارگران و سایر اقشار جامعه تصاویر موجود در حافظه‌ی خود را بازیابی خواهند کرد.

یادداشت اختصاصی: پدرام مجیدی

  • نویسنده : 1008