چندی پیش خبری مبنی بر دستگیری کارمند یک بیمارستان‌ در بندرعباس به جرم خروج داروهای کرونایی و فروش با قیمت گزاف در بازار منتشر شد که پس از این خبر تمام گمانه‌زنی بر این بود که این داروها از بیمارستان شهید محمدی خارج شده است.

به گزارش دلفین، چندی پیش خبری مبنی بر دستگیری کارمند یک بیمارستان‌ در بندرعباس به جرم خروج داروهای کرونایی و فروش با قیمت گزاف در بازار منتشر شد که پس از این خبر تمام گمانه‌زنی بر این بود که این داروها از بیمارستان شهید محمدی خارج شده است.

به میان آمدن نام بیمارستان شهید محمدی

سپس «علی صالحی» رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان ضمن تائید این گمانه‌زنی‌ها از دستگیری کارمند متخلف بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و کشف مقادیر قابل‌توجهی داروی درمان کرونا از منزل او خبر داد.

وی تصریح کرد: در پی اخبار دریافتی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر اینکه یکی از کارمندان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، به‌صورت غیرقانونی و خارج از چرخه توزیع، اقدام به فروش دارو‌های درمان کرونا در بازار آزاد می‌کند، با توجه به اهمیت موضوع و کمبود این دارو‌ها در مراکز درمانی استان و سراسر کشور، به دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس مأموریت داده شد، تدابیر لازم را به‌منظور بررسی موضوع و شناسایی متهم اتخاذ کند.

صالحی گفت: در نتیجه اقدامات قضایی و به دستور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، مأموران پلیس امنیت اطلاعات و امنیت عمومی استان هرمزگان، با رصد دقیق و لحظه‌به‌لحظه فعالیت‌های متهم، موفق شدند محل دپوی دارو‌های درمان کرونا را شناسایی کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از منزل متهم، مقادیر قابل‌توجهی انواع داروی درمان کرونا به‌ویژه رمدسیویر کشف و ضبط شد، گفت: در نتیجه تحقیقات مشخص شد نامبرده دارو‌های کشف شده را به چند برابر قیمت واقعی در سطح شهر به فروش می‌رسانده است.

خودمان گزارش کرده بودیم

در وضعیتی که فشارها مبنی بر عدم نظارت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال افزایش بود، «حسین فرشیدی» در واکنش به این خبر بیان داشت: در رابطه با نحوه کشف داروها این نکته قابل ذکر است که این موضوع قبلاً از سوی دانشگاه به مراجعه ذی‌صلاح گزارش شده بود و متأسفانه این داروها پس از کشف به‌منظور نظرات کارشناسی، در اختیار معاونت غذا و دارو دانشگاه قرار داده نشد.

سایر بیمارستان‌های غیردولتی

وی اظهار کرد: طی مکاتبه‌ای که با ریاست کل دادگستری استان انجام شد، شماره سریال داروها در اختیار این دانشگاه قرار گرفت تا کارشناسان مربوطه بتوانند با توجه به آن‌ها مبدأ خروج داروها را شناسایی کنند.

فرشیدی ادامه داد: بررسی‌های کارشناسان غذا و داروی دانشگاه حاکی از این است که هیچ‌کدام از داروها از داروخانه و انبارهای دارویی متعلق به بیمارستان شهید محمدی خارج نشده و محل خروج آن‌ها سایر بیمارستان‌های غیردولتی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: فرد خاطی کارمند رسمی دانشگاه نیست و در حال گذراندن دوران طرح خود بوده و همچنین شغل دیگری هم دارد و این اطمینان را نیز به هم استانی‌های عزیز می‌دهیم که این دانشگاه همچنان تا مشخص شدن تمامی جوانب و برخورد قانونی با متخلفان پیگیر موضوع است.

توقع افکار عمومی

بااین‌حال اگرچه روزها از تاریخ مصاحبه‌ی دکتر فرشیدی مبنی بر برخورد و معرفی متخلفان گذشته است اما دستگاه قضا هیچ واکنش رسانه‌ای به موضوع نداشته و مردم و افکار عمومی توقع دارند تا با اعلام فرد خاطی، معرفی دستگاه متخلف و مشاهده‌ی برخورد واقعی با مجرمان جلوی بازی با جان مردم هرمزگان گرفته شود و عموم مردم بندرعباس بیمارستان غیردولتی که اجازه‌ی چنین اقدامی را داده است، بشناسند.

گزارش اختصاصی: پدرام مجیدی

این‌مطلب در نشریه دلفین‌منتشر شده است

  • نویسنده : 1007