آنچه امروز باعث گلایه‌مندی مردم و صیادان بندرعباسی شده، نبود یک پارکینگ مناسب برای قایق‌های صیادی در محله سورو است.

به گزارش دلفین، آنچه امروز باعث گلایه‌مندی مردم و صیادان بندرعباسی شده، نبود یک پارکینگ مناسب برای قایق‌های صیادی در محله سورو است. این امر باعث شده صیادان قایق‌های خود را در کوچه‌ها پارک کنند و به دلیل اینکه قایق‌ها جای زیادی را اشغال می‌کنند، رفت‌وآمد در شب به دلیل نبود روشنایی مناسب برای ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها سخت و تا حدودی ناایمن شده است.
اهالی ساحل‌نشین از این امر بسیار گلایه‌مند هستند و خواستار جمع‌آوری این قایق‌ها از کوچه‌ها شده‌اند؛ هرچند صیادان هم گناهی ندارند و از روی اجبار این کار را انجام می‌دهند چون این قایق‌ها تنها سرمایه‌شان به‌حساب می‌آید و تنها راه درآمد خانواده است و باید همه‌جوره مراقب آن باشند.
به گفته یکی از ساکنان این منطقه یک پارکینگ به همت صیادان در ساحل بنا شده است و قایق‌داران با هزینه خود یک نگهبان برای آن استخدام کرده‌اند تا از قایق‌هایشان مراقبت کند اما ظرفیت پارکینگ مذکور جواب‌گوی این حجم از قایق نیست و قایق‌داران مجبورند قایق‌های خود را در کوچه‌ها رها کنند.
گفتنی است سورو یکی از کهن‌ترین محله‌های بندرعباس است و قدمتی به اندازه تاریخ استان دارد و در گذشته‌های دور با دارا بودن اسکله، محل دادوستد تجار به شمار می‌رفته و از آن زمان‌ها مردمان این منطقه شغل صیادی را برای خود برگزیدند و بی‌توجهی به این مسئله و نیافتن راه‌حلی مناسب برای حل این مشکل باعث نگرانی ساکنان این محله شده است که امیدواریم مسئولان راه‌حلی مناسب برای حل آن پیدا کنند.

گزارش اختصاصی:اسما راستین

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

 

  • نویسنده : 1007