مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران اضافه کرد: از مدیران و نیروهای کارآمد استانی هم حتماً مشورت خواهم گرفت، در ضمن در ایزوایکو هیچ مدیر پروازی وجود ندارد، خود من در بندرعباس مستقرم و هفته‌ای پنج شب را در شرکت می‌خوابم.

به گزارش دلفین، «سلمان ضربی» مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ایزوایکو با حضور در جمع خبرنگاران ضمن بیان این‌که در سال‌های گذشته، شرکت ایزوایکو در ساخت شناورهای یدکش توجه ویژه‌ای داشته است، افزود: بااین‌حال به‌مرورزمان و با ارتقا دانش، این خدمات به ساخت سکوهای عظیم دریایی از سوی نیروهای متخصص ایران مبدل شد.
وی در خصوص تعمیرات شناورهای یدک‌کش در این مجموعه نیز گفت: درگذشته مبلغ تسهیلات برای لنج‌داران در راستای تعمیر شناورهای یدک‌کش اعتباری بالغ‌بر ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون تومان بود اما هم‌اکنون برآورده هزینه تعمیر هر یک از شناورها بیش از یک میلیارد تومان است.
ارتقای برند ایزوایکو
ضربی با اشاره به این‌که برای ارتقا برند ایزوایکو باید در رقابت با رقبای خارجی از کارفرما سفارش بگیریم، افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های خوش‌نامی مجتمع ایزوایکو، وفای به عهد است و ما در این زمينه ملزم هستیم به تعهدات خویش عمل کنیم و زمان را در تحویل پروژه‌ها مدنظر داشته باشیم.
همکاری کشتی‌رانی و شرکت ملی نفت‌کش
از ضربی در رابطه با همکاری کشتی‌رانی و شرکت ملی نفت‌کش با مجموعه‌ی ایزوایکو پرسیدیم که پاسخ داد: در سه سال گذشته کشتی‌های بزرگی را توانسته‌ایم تعمیر کنیم و همکاری بسیار خوبی را با شرکت ملی نفت‌کش داشتیم که به‌عنوان بازوی پشتیبان ما عمل کرده‌اند و شرکت کشتیرانی نیز از شرکا و کارفرمایانی است که اخیراً چهار فروند کشتی را برای تعمیر به یارد ایزوایکو اعزام کرده است و ارتباط ما با این شرکت به نحوه احسن پیش می‌رود و خوشبختانه در سفارش‌ و پرداخت نیز خوب عمل کرده‌اند.
وی ادامه داد: قرارداد ساخت دو فروند کشتی ۳۸ هزار تنی بین کشتیرانی و کشتی‌سازی نهایی شده و با توجه به گذشت زمان قرارداد را موردبازنگری قرار دادیم و قرار شد به‌صورت مشترک مکاتباتی را با صندوق توسعه ارزی و وزرای مربوطه داشته باشیم و حتی این وعده را به ما داده‌اند که ۲۵ درصد مبلغ پیش‌پرداخت را تأمین کنند، البته ما راهی را دنبال می‌کنم که شاید تمامی مبلغ ساخت کشتی‌ها تأمین شود.
مذاکره با شرکای خارجی
وی ضمن اشاره به این‌که در راستای بهبود ارائه خدمات به مشتریان، پتانسیل‌های جدیدی را در حوزه نفت و گاز و صنایع دریایی در اختیار داریم، اضافه کرد: برای تکمیل فرآیند ساخت کشتی در مجتمع ایزوایکو با شرکای خارجی در حال مذاکره هستیم و همچنین از ظرفیت‌های منطقه در این باب استفاده خواهیم کرد.
به ما کار بدهید
وی ضمن اشاره به این‌که تنها نیاز شرکت دریافت سفارش کار است، تأکید کرد: اصلی‎‌ترین دغدغه‌های ما در کشتی‌سازی تعریف پروژه و کار است و از مسئولان می‌خواهیم تا به ما سفارش کار بدهند، به‌سختی بر کار ما نظارت کنید و سپس تعهدات را از ما بخواهند و ما اعتبارمان را پای زمان تحویل پروژه خواهیم گذاشت.
حقوق‌ سروقت پرداخت می‌شود
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ضمن تأکید بر این‌که ایزوایکو یک شرکت درآمد-هزینه‌ای است و برای پرداخت حقوق از منابع دولتی استفاده نمی‌کند، افزود: در یک سال و نیم گذشته هیچ‌گونه تأخیری در پرداخت حقوق کارکنان نداشته‌ایم و با دریافتی از کارفرمایان سعی کرده‌ایم در کمترین تأخیر حقوق را واریز کنیم.
نه نیروی بازنشسته داریم و نه مدیر پروازی
وی در ادامه بیان داشت: اولویت ما این است که مدیران را از نیروهای داخلی مجتمع یا کسانی که سابقه کار در ایزوایکو را داشته‌اند انتخاب کنیم و من از همه‌ی آن‌ها دعوت می‌کنم به مجموعه برگردند و منشأ خیر برای شرکت باشند.
ضربی اضافه کرد: از مدیران و نیروهای کارآمد استانی هم حتماً مشورت خواهم گرفت، در ضمن در ایزوایکو هیچ مدیر پروازی وجود ندارد، خود من در بندرعباس مستقرم و هفته‌ای پنج شب را در شرکت می‌خوابم.
وی گفت: مدیری در اندازه ایزوایکو باید مدیری در سطح بین‌المللی باشد و باید در جلسات با کارفرما در خارج از استان نیز شرکت کنند و ما دفتر کوچکی در تهران برای پیگیری امور و برگزاری جلسات داریم اما تمام تمرکز ما معطوف به مجتمع کشتی‌سازی است و امیدوارم بتوانیم محیط کاری آرام و به‌دوراز تنش را ایجاد کنیم.
مدیرعامل ایزوایکو در ادامه تأکید کرد: هیچ شخص بازنشسته‌ای را در شرکت به‌طور مستقیم به کار نخواهیم گرفت بلکه درصدد هستیم تا کانون بازنشستگان را ایجاد کنیم تا از توانایی و تجربیات بازنشستگان برای آموزش نیروهای جوان بهره‌مند شویم.
خلأ وجود برنامه استراتژیک
وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر خلا وجود برنامه استراتژیک در ایزوایکو وجود داشته است، افزود: در یک ماه گذشته تصمیم گرفتم برنامه‌های پیش از سال ۱۳۹۲ را به‌روزرسانی و با هدف و برنامه مشخص به سمت آینده حرکت کنیم.
تصویب قوانین حمایتی
ضربی با اشاره به اولین برنامه‌های مدیریتی خود گفت: کشتی‌سازی به‌عنوان یک شرکت دولتی ارتباط خوبی با بدنه دولت دارد و باید بسترسازی مناسبی برای تصویب قوانین حمایتی در صنایع دریایی را دنبال و نیازهای ذینفعان را در وزارتخانه و شورای عالی صنایع دریایی مطرح کنیم.
وی تصریح کرد: قانون صنایع دریایی مغفول مانده است و از ظرفیت‌های آن چندان استفاده نشده است و تلاش می‌کنیم تا سازندگان، کشتی داران و متوالیان صنعت دریا از مزایای این قانون بهره‌مند شود که اهم آن شرایط دریافت ضمانت‌نامه بانکی، تسهیلات برای کشتی‌ها و الزام به استفاده از ساخت داخل است که می‌توانند برای متولیان صنعت دریایی کمک‌کننده باشد.
تکمیل پروژه‌های زیرساختی
مدیرعامل ایزوایکو در پایان ضمن تأکید بر تکمیل پروژه‌های زیرساختی این شرکت، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما در دوره جدید مدیریتی ایزوایکو ارتقا سطح بهره‌وری شرکت با رویکرد توانمندسازی در زنجیره تأمین و لجستیک است که در این راستا توافقی با شهرک شرکت‌های صنایع دریایی انجام شده که ۲۲۰ هکتار از زمین‌های خودمان را واگذار کردیم تا بتوانیم شرکت‌های سازنده تجهیزات موردنیاز کشتی سازی را در این شهرک مستقر کنیم.

خبر اختصاصی:زهرا شاکرمی نژاد

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001