بعداز‌ظهر روز پنج‌شنبه هفتم بهمن‌ماه برای ثانیه هایی در تعدادی شبکه‌های مختلف صداوسیما، صدا و تصاویری از سران گروهک «مجاهدان خلق» پخش شد که از خرابکاری یا هک سرورها حکایت داشت.

به گزارش دلفین، بعداز‌ظهر روز پنج‌شنبه هفتم بهمن‌ماه برای ثانیه هایی در تعدادی شبکه‌های مختلف صداوسیما، صدا و تصاویری از سران گروهک «مجاهدان خلق» پخش شد که از خرابکاری یا هک سرورها حکایت داشت.
پس از دقایقی مسئولان فنی صداوسیما اعلام کردند که در حال بررسی هستند؛ این اقدام کار فوق‌العاده پیچیده‌ای است و تنها صاحبان این تکنولوژی می‌توانند از امکاناتی که از قبل روی سیستم‌ها در نظر گرفته‌اند بهره‌برداری کنند و صدمه بزنند.
بااین‌حال پس از اختلال به وجود آمده در صداوسیما، خیل عظیمی از مردم کشورمان ارادت خود را نسبت به رهبر معظم انقلاب در فضای مجازی نشان دادند و با وجود تمام مشکلاتی که کشور امروز با آن مواجه است، تجدید بیعت مردم با رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد و مشخص شد سران منافقین در بین مردم جایگاهی ندارند و عموم دلباختگان به انقلاب با هشتگ «مرگ بر منافق» در شبکه‌های اجتماعی حسابی از خجالت کوردلان درآمدند.
در این وضعیت پرداختن به علت این اتفاق بسیار ضروری است چراکه هنوز نمی‌توان نظر قطعی مبنی بر هک شدن سرور داد و ممکن است عوامل انسانی نیز دلیل رخ دادن این اتفاق باشد.
اما اگر این‌گونه باشد که هر فردی از هر جای دنیا بتواند زیرساخت‌های سازمان‌های حساس کشور را موردحمله سایبری قرار دهد، نشان‌دهنده‌ی این است که به پدافند غیرعامل در کشور اهمیت چندانی داده نشده است چراکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل ایمنی سازی مراکز حیاتی، حساس و مهم است و قطعاً صداوسیما یکی از سازمان‌های حیاتی کشور محسوب می‌شود.
گفتنی است، در ماه‌های گذشته گروهی با عنوان «عدالت علی» با نفوذ در سیستم امنیتی زندان اوین توانستند به تصاویری از داخل این زندان دست پیدا کنند. با رخ دادن اتفاقات مشابه نیاز است متولیان امر در سازمان پدافند غیرعامل به مردم در این راستا پاسخ دهند.

یادداشت اختصاصی:مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001