یکی از اساسی‌ترین نیازهای صنعت کشتی‌سازی ورق‌های فولادی خاص این صنعت است که با توجه به ظرفیت بی‌نظیر مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران لازم است تا نیازها از طریق صنایع فولادی هرمزگان تهیه شود.

به گزارش دلفین، یکی از اساسی‌ترین نیازهای صنعت کشتی‌سازی ورق‌های فولادی خاص این صنعت است که با توجه به ظرفیت بی‌نظیر مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران لازم است تا نیازها از طریق صنایع فولادی هرمزگان تهیه شود تا ضمن کاهش هزینه‌ی حمل‌ونقل، شاهد رونق بیشتر تولید در این حوزه به‌تبع‌ همکاری‌های بین‌بخشی باشیم.
تأمین از اصفهان و خوزستان
این در حالی است که تا امروز نیازهای ایزوایکو از خارج از استان تأمین می‌شده است و «سلمان ضربی» مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی فراساحل ایران نیز بر این موضوع صحه گذاشت.
وی چندی پیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنایع فولاد اصفهان و فولاد خوزستان در زمینه تولید ورق‌های فولادی و آلیاژهای موردنیاز این صنعت فعال هستند، افزود: امیدواریم بتوانیم به‌زودی تمام نیازهای خود را از بازار داخل تأمین کنیم.
اعلام آمادگی برای تامین نیاز صنایع دریایی
این در شرایطی است که «عطاالله معروفخانی» مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در دیدار اخیر خود با امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از آمادگی برای بومی‌سازی نیازهای صنایع دریایی کشور خبر داد و گفت: فولاد هرمزگان قادر به تولید فولادهای با استحکام بالا است و هم‌اکنون نیز بخشی از گریدهای موردنیاز صنایع دریایی را تأمین می‌کند.
وی با اشاره به توان بالای متخصصان داخلی و پیشرفتی که در صنایع فولادی ایجاد شده گفت: ما دارای پیشرفته‌ترین خط تولید تختال هستیم و باکیفیت‌ترین محصول فولادی را تولید می‌کنیم و می‌توانیم نیازهای موردنیاز سایر صنایع را نیز تأمین کنیم.
معروفخانی آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با صنایع دفاعی اعلام و اظهار دشت: مشتاقیم تا نیازهای صنایع دفاعی کشور مخصوصاً صنایع نیروی دریایی را با بررسی‌های کارشناسی و استفاده از دانش داخلی، بومی‌سازی کرده و این نیازها را رفع کنیم.
لزوم نزدیکی و تعامل
با این تفاسیر به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌های موجود در صورت نزدیکی و تعامل بیشتر شرکت‌های فولادی مستقر در استان با ایزوایکو می‌توان بر ایجاد زنجیره‌ی ارزش در میان این دو بخش مهم و حیاتی هرمزگان حساب ویژه‌ای باز کرد؛ موضوعی که می‌تواند علی‌رغم افزایش اشتغال‌زایی به کاهش زمان تحویل پروژه‌های دریایی و هزینه‌ی تمام شده نیز بیانجامد.

گزارش اختصاصی:پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001