مردم بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری تجدید میثاق می‌کنند.

به گزارش دلفین، ۲۲ بهمن روزی است که شجره انقلاب اسلامی مردم ایران به بار نشست. کمتر کسی می‌توانست با اطمینان و اعتماد کامل ادعا کند که این حرکت از مرز ۴۰ ساله عبور خواهد کرد و همچنان استمرار خواهد یافت اما امروز این واقعیت شگفت‌آور اتفاق افتاده و ۴۳ سال گذشته است و مردم بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری تجدید میثاق می‌کنند.
البته پیش از پیروزی انقلاب نیز جوانان همین ملت رشید و با ایمان حی و حاضر بودند، علی‌رغم همه مشکلات و موانع در آن روزگار هم می‌درخشیدند، جوانان همین ملت هوشمند که پیامبر اکرم (ص) در حقشان فرموده بود «اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین فارس به آن دست خواهند یافت» آری جوانان و فرزندان این مردم در قرن‌ها و دهه‌ها و سال‌های قبل از انقلاب هم کارهای بسیاری کرده بودند با این وجود نمی‌توان واقعیت دیگری را هم انکار کرد که جوانان و فرزندان مردم مؤمن و مقاوم ‌این مرزوبوم در تاریخ معاصر خصوصاً از احساس وابستگی سیاسی سران کشورشان به بیگانگان رنج می‌برده‌اند. قاجارها به قدرت روس و انگلیس وابسته بودند و چه‌بسا که خود آن شاهان نیز نه‌فقط در برابر توپ و توپخانه بیگانگان بلکه حتی در برابر توپ و تشرشان هم خود را می‌باختند و آنگاه از ترس یا به طمع، با تحمیل‌شده‌های فرامرزی می‌ساختند، تکلیف حکومت پهلوی و زد و بند این حکومت با آمریکایی‌ها و انگلیس‌ها هم مشخص است، اما امروز ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی که نماد استقلال‌طلبی ملت ایران است، گذشته و هم‌اکنون شکوفایی استعداد دانشمندان و دانش‌پژوهان ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف انکارناپذیر است.
البته انقلاب اسلامی در این سال‌ها علی‌رغم روحیه‌ی ظلم‌ستیزی در منطقه سعی کرده تا همه را به اتحاد و اشتراک عملی در جهت حفاظت و حراست از منافع جمعی دعوت کند و همواره این دعوت را ادامه می‌دهد. انقلاب اسلامی ایران در ۴۳ سال تداومش همچنان از همراهی و همکامی صادقانه‌ی ملت‌ها و دولت‌های منطقه‌ای و نیز فرا منطقه‌ای برای رفع و دفع خطر نفوذ و سلطه قدرت‌های بیگانه، استقبال کرده است و دریغ که برخی از دولت‌ها در پیش و پس پرده با بیگانگان بیشتر می‌سازند و دوستان واقعی خود را فراموش می‌کنند؛ بااین‌حال همه‌ی آن‌ها نیز در انتهای دالان ذهن خود معتقدند که آینده از آن انقلاب اسلامی است.

 

  • نویسنده : 1007