جای بسی تأسف است که اغلب مسئولان استانی وقتی وارد شهرستان‌ها می‌شوند و لب به سخن باز می‌کنند تا دلتان بخواهد وعده وعید می‌دهند اما با گذشت چند ماه نه‌تنها خبری از عمل شدن به وعده‌هایشان نیست بلکه دیگر پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند.

به گزارش دلفین، جای بسی تأسف است که اغلب مسئولان استانی وقتی وارد شهرستان‌ها می‌شوند و لب به سخن باز می‌کنند تا دلتان بخواهد وعده وعید می‌دهند اما با گذشت چند ماه نه‌تنها خبری از عمل شدن به وعده‌هایشان نیست بلکه دیگر پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند. مصداق عینی این مسئله، موضوع گزارش امروز ماست. وعده‌ای از سوی نیروی انتظامی هرمزگان داده شد و شبکه‎ی درمان بندرلنگه هنوز منتظر اجرایی شدن آن است.
وعده ساخت دو درمانگاه برای لنگه و میناب
ماجرا از این قرار است که معاونت بهداری فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در خردادماه سال ۱۳۹۵ به بندرلنگه سفر کرد و در یک نشست خبری در حضور خبرنگاران بیان داشت که نیروی انتظامی هرمزگان ساخت دو درمانگاه مدرن و مجهز را در شهرستان‌های بندرلنگه و میناب در دستور کار خود قرار داده است.
نیازسنجی شد اما …
محمد شهابی با اشاره به این‌که توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در هرمزگان باید موردتوجه قرار گیرد، اظهار داشت: با عنایت به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم منطقه و اهمیت استان باید توجه خاصی در بحث زیرساخت‌های درمانی صورت گیرد.
وی ادامه داد: همین نیازسنجی باعث شد در کمتر از ۶ ماه درمانگاه شبانه‌روزی «یاس» در مرکز استان با همت فرماندهی انتظامی هرمزگان و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.
شهابی ادامه داد: هرمزگان هنوز به لحاظ زیرساخت‌های درمانی دارای مشکل است که با ایجاد درمانگاه و مراکز درمانی مدرن و مجهز می‌توان از متخصصان مجرب و کارآمد در راستای ارتقا سطح رفاه مردم استفاده کرد.
پنج سال بی‌عملی
امروز اما بیش از پنج سال از تاریخ نطق این مسئول انتظامی گذشته و در شرایط فعلی حتی یک قدم برای احداث درمانگاه در بندرلنگه برداشته نشده است. به‌راستی چرا مسئولان وقتی به شهرستان‌ها می‌آیند و پشت تریبون قرار می‌گیرند از هر دری سخن به میان می‌آورند و بعد هم پشت سرشان را نگاه نمی‌کنند.
آیا مسئولان نمی‌دانند حرف‌هایشان در جایی ثبت می‎شود و روزی باید پاسخ‌گو باشند؟! آیا نهادی برای پیگیری وعده‌های پوچ مسئولان وجود دارد؟ این دست اقدامات تا چه حد به کاهش سرمایه‌های اجتماعی خواهد انجامید؟

گزارش اختصاصی:عبدالحسین اسدپور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001