در این شرایط می‌طلبد تا استاندار هرمزگان و دستگاه‌های نظارتی با بررسی اتهامات وارده، روند توسعه در این منطقه مهم اقتصادی را مورد رصد قرار دهند.

به گزارش دلفین، در حالی که قرار بود با روشن شدن موتور توسعه و پیشرفت و تسریع در اجرایی شدن طرح‌های مختلف در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان شاهد ریشه‌کنی بی‌کاری در این شهرستان و ایجاد رونق اقتصادی در جنوب ایران اسلامی باشیم اما یک منبع مطلع اسنادی را در اختیار دلفین قرار داده که حاکی از ترک فعل مدیران این سازمان و ایجاد ضررهای میلیاردی برای کشور است.
ذکر مصادیق ترک فعل‌های میلیاردی
این منبع مطلع با اشاره به پروژه‌های بر زمین‌مانده از سال ۱۳۹۷ تاکنون، به مصادیق ترک فعل‌های صورت گرفته در این منطقه ویژه‌ی اقتصادی اشاره کرد و گفت: به‌عنوان‌مثال ارزش ریالی پروژه دسترسی به صنایع ره گستر نفت در سال ۹۷ حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده اما اکنون طبق فهرست‌بهای سال ۱۴۰۱ به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: پروژه خط انتقال آب نیز طبق فهرست‌بهای سال ۹۷ حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است که اکنون اجرای این پروژه هم ۱۵۰ میلیارد تومان برای کشور هزینه در پی خواهد داشت.
وی از ضرر ۱۶۰ میلیارد تومانی به سبب تأخیر در اجرای پروژه ایجاد روشنایی خبر داد و افزود: در پروژه دایک حفاظتی احداث کانال نیز علی‌رغم اعلام نیاز به بودجه‌ی ۴۰ میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۷ امروز باید ۴۴۰ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه کرد و این تازه تنها گوشه‌ای از ترک فعل‌های صورت گرفته است که اگر تمام اسناد بررسی شود این رقم بی‌شک چندین برابر خواهد شد.
مدیرعامل ایمیدرو پاسخ‌گو باشد
این فرد مطلع اضافه کرد: از جناب آقای جعفری معاون وزیر صمت و مدیرعامل ایمیدرو تقاضا داریم که در خصوص ترک فعل‌های صورت گرفته شفاف‌سازی کنند و امیدواریم سازمان باز‌رسی کل کشور و اداره کل بازرسی استان هرمزگان نیز با صراحت تمام مسائل را برای جامعه‌ی محلی و افکار عمومی شفاف سازند تا منطقه‌ی ویژه صنایع انرژی بر پارسیان از این بن‌بست خارج شود.
حیاط‌خلوت‌ سیاسیون
این در حالی است که چندی پیش پرویز سالاری، مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان در دیدار با مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری استان، مناطق ویژه و آزاد به‌خصوص منطقه حساس پارسیان را حیاط‌خلوت جناح‌های سیاسی خوانده و خواستار ورود دستگاه قضایی به این موضوع شده بود.
سخن پایانی
در این شرایط می‌طلبد تا استاندار هرمزگان و دستگاه‌های نظارتی با بررسی اتهامات وارده، روند توسعه در این منطقه مهم اقتصادی را مورد رصد قرار دهند و هر چه سریع‌تر جلوی تضییع بیشتر بیت‌المال را بگیرند و در صورت وجود موانع برای نیل به توسعه‌ی مورد انتظار، موانع را از سر راه بزدایند.

گزارش اختصاصی: زهرا شاکرمی‌نژاد

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007