مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: بنیاد مسکن مصمم به بازسازی سریع مناطق زلزله زده‌ی هرمزگان است.

به گزارش دلفین، شهریار نوری زاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با دلفین از تخریب یک هزار و ۱۹۷ واحد منزل مسکونی روستایی در منطقه سایه خوش و ۱۳ روستای زلزله زده‌ی هرمزگان خبر داد و گفت: این تعداد واحد مسکونی به طور کامل از تخریب شده‌اند.

وی افزود: کانون اصلی زلزله‌ی غرب هرمزگان در روستای سایه خوش بود و تعداد قابل توجهی از واحد‌های روستایی نیز خسارت دیده‌اند.

نوری زاده بیان داشت: ۱۰ تیم تخصصی در منطقه در حال بررسی وضعیت منازل مردم و خسارات وارده هستند و مصمم هستیم تا کار کارشناسی و ارزیابی نهایی را هر چه سریع تر به هیأت دولت ارسال کنیم.

وی پیش بینی کرد؛ آوار برداری کامل و بیرون آوردن لوازم مردم از زیرآوار ممکن است تا دو ماه طول بکشد اما سعی‌مان بر تسریع امور است.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: در حال حاضر ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن، سپاه و شهرداری در حال آوار برداری مناطق زلزله‌زده هستند.

نوری زاده ضمن بیان این که بنیاد مسکن مصمم به بازسازی سریع مناطق زلزله زده‌ی هرمزگان است، عنوان کرد: خسارت‌های وارد شده پس از تایید به ستاد مدیریت بحران کشور فرستاده و مصوبات بازسازی منازل آسیب‌دیدگان زلزله مشخص می‌شود.

گفت و گوی اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007