رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: تنها راه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه و ارتقا سطح کیفی زیرساخت‌ها است و باید در هرمزگان، دانشگاه‌های بزرگ به‌تناسب نیازهای اساسی صنایع در استان تأسیس شود.

به گزارش دلفین علیرضا نصیری، رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه مرکز نوآوری در راستای حمایت از ایده‌های دانش‌آموزی و دانشجویی راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: تجاری سازی از خدماتی است که در این پارک ارائه می‌شود.
وی ابراز داشت: مراکز رشد یکی از زیرمجموعه‌های داخلی پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها هستند و در راستای ارائه خدمات مطلوب به شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان اضافه کرد: هم‌اکنون دو مرکز رشد در بندرعباس و یک مرکز رشد هم در شهرستان میناب وجود دارد و در سایر شهرستان‌ها نیز به دنبال ایجاد مراکز نوآوری هستیم.
نصیری تاکید کرد: مراکز رشد در حوزه غرب و در شهرستان بندرلنگه نیز در حال راه‌اندازی است و همچنین یک مرکز هم در بندر خمیر به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: پارک‌های علم و فناوری ارتباط تنگاتنگ و ساختارمندی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دارند و در قالب تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات وارد عمل می‌شوند.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان تصریح کرد: درمجموع ۸۵ هسته و واحد فناور در دوره‌های رشد مقدماتی، رشد و پسارشد در حال فعالیت هستند.
نصیری ادامه داد: در سال گذشته چهار میلیارد تومان تسهیلات به هسته‌ها و واحد‌های نوآورها اختصاص داده شد که این تسهیلات به‌صورت بازپرداخت سه‌ساله و با دوره تنفس دوساله و سود پنج درصد بود.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: صندوق پژوهش و فناوری با کمک صنایع در هرمزگان تشکیل شده است که با حمایت پالایشگاه نفت بندرعباس و فولاد هرمزگان فعالیت می‌کند.
نصیری اذعان داشت: استان هرمزگان یکی از استان‌های مهم کشور است اما کسب‌وکارها در هرمزگان به سمت بخش‌های کشاورزی و صنایع دریایی گام برداشته و برای ارتقا و توسعه ظرفیت‌ها در حوزه صنایع بزرگ و فناوری نوین اقدامات آن‌چنانی صورت نگرفته است.
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان اذعان داشت: باید در پایتخت اقتصادی ایران، دانشگاه‌های مهم به‌مانند دانشگاه صنعتی شریف تأسیس می‌شد تا از خروجی این دانشگاه‌ها، شرکت‌های مهم استفاده می‌کردند و همچنین توسعه متوازن پدیدار می‌شد.
وی با اشاره به اینکه توسعه دانشگاهی با توسعه صنایع در هرمزگان همگام نبوده است، در پایان گفت: تنها راه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه و ارتقا سطح کیفی زیرساخت‌ها است و باید در هرمزگان، دانشگاه‌های بزرگ به‌تناسب نیازهای اساسی صنایع در استان تأسیس شود.

خبر اختصاصی

این مطلب در شنریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001