عضو شورای شهر بندرعباس گفت: کاش اگر کسی بنام هرمزگان تریبونی به دست می‌گیرد به‌جای مطالبه عزل و نصب مدیران دولتی از رئیس‌جمهور، درد مردم را فریاد بزند.

به گزارش دلفین، یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس در شصت و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس در تذکر به فاطمه جراره رئیس شورا گفت: متأسفانه کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی را مصوب کرده و به صحن علنی مجلس فرستاده که درآمد شهرداری مراکز استان‌ها و بندرعباس از محل تبصره (ب) ماده (٣٨) قانون ارزش‌افزوده نصف خواهد شد، این حق مردم بندرعباس و مراکز استان‌ها قرار است گرفته شود متأسفانه هیچ اعتراضی از نمایندگان شورای شهر بندرعباس در مراجع بالاتر شنیده نشد، صدا از سنگ دربیاید از نماینده شورای ما در مراجع بالادستی صدا در نخواهد آمد.
تا شورای نگهبان هم خواهم رفت
وی گفت: بنده با دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تماس گرفتم و مراتب اعتراض خودم را اعلام کردم اما وی گفت طرح با دو فوریت از کمیسیون به صحن مجلس فرستاده شده، با نمایندگان استان تماس گرفتم و خواهش کردم به این طرح رأی مخالف دهند این طرح برخلاف عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد دولت است؛ اگر لازم باشد تا شورای نگهبان هم برای ابطال این مصوبه مجلس خواهم رفت و لحظه‌ای سکوت نخواهم کرد.
با ادا و اطوار خود را انقلابی جا نزنید
دبیری نژاد خاطرنشان کرد: کاش اگر کسی بنام هرمزگان تریبونی به دست می‌گیرد به‌جای مطالبه عزل و نصب مدیران دولتی از رئیس‌جمهور، درد مردم را فریاد بزند ما از مردم این شهر رأی گرفتیم که مدافع حقوقشان باشیم نه اینکه با اداواطوار بخواهیم خودمان را انقلابی جا بزنیم.
تقوا لازم است اما همراه با تخصص
وی تصریح کرد: انقلابی بودن به این نطق‌ها و شعارها نیست و آن را باید در کلام و سیره بزرگان انقلاب بیابیم که شهید چمران در خصوص اولویت تقوا و تخصص برای انتصاب مدیران می‌گوید تقوا لازم است اما اگر کسی تخصص ندارد مسئولیتی را بپذیرد قطعاً بی‌تقوا است.
عجله برای تقسیم مناصب شورا
وی در اعتراض به تأخیر در اجرای تبصره (٣) ماده (٥) اساسنامه سازمان‌های شهرداری گفت: یک سال و چهار ماه از عمر شورا گذشت، رئیس شورا علیرغم دریافت پنج نامه طی ده ماه اخیر در خصوص تعیین اعضای ناظر شورا در سازمان‌های شهرداری، تازه متوجه شده که شورا بعد از ١٦ ماه هنوز موضوع تبصره (٣) ماده (٥) اساسنامه سازمان‌های شهرداری را اجرا نکرده است و باید اعضای ناظر شورا در سازمان‌های شهرداری را مشخص کند.
دبیری نژاد بیان داشت: کاش همان‌قدر که برای تقسیم مناصب شورا بین خودتان عجله کردید برای سایر تکالیف قانونی هم اهتمام داشتید.
من ناپختگی کردم شما چرا؟!
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اذعان داشت: بنده اولین تجربه حضورم در شورا است و در خصوص این تذکر دیرهنگام ناپختگی کردم، اما شما که ده سال عضو شورا و رئیس آن هستید چطور بعد از یک سال و اندی متوجه این موضوع نشدید که باید تاکنون اعضای ناظر شورا در سازمان‌های شهرداری را معرفی شوند.
گفتنی است در پایان این نشست شورا در خصوص انتخاب اعضای ناظر شورا در سازمان‌های شهرداری رأی‌گیری و اعضای ناظر انتخاب و معرفی شدند.

خبر اختصاصی: فاطمه درویش‌پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007