همزمان با آغاز هفته وحدت ساختمان استقرار کارگران فصلی موسوم به ایست کار در راستای ساماندهی کارگران جویای کار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش دلفین، مراسم افتتاح طرح ساماندهی کارگران فصلی با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، مدیران شهرداری و مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، اعضای شورای شهر، عباس امینی زاده شهردار سابق بندرعباس، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و جمعی از کارگران فصلی برگزار شد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در مراسم افتتاح طرح ساماندهی کارگران فصلی اظهار داشت: ساختمان ایستکار در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان حدود ۳ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبانی گفت: درگذشته عده زیادی از کارگران فصلی از سرچهار راه نخل ناخدا گرفته تا پارک جنگی، با وجود گرمای طاقت فرسای ۵۰ درجه بندرعباس منتظر کسب روزی حلال بودند اما هم اکنون شرایط کارگران فصلی در حال تغییر است.

شهردار بندرعباس اذعان داشت: با بهره برداری از طرح ساماندهی کارگران فصلی آنان در فضای آرام و خنک مستقر می شوند در این مکان اسامی کارگران توسط همکاران ما ثبت می شود و اشخاصی که برای بازسازی و تخریب منازل خود و… به کارگر نیاز داشته باشند باید به این مکان مراجعه کنند.

وی ابراز داشت: مهمترین هدف شهرداری بندرعباس؛ از اجرای این پروژه مهم حمایت از قشر مظلوم کارگر است و هم اکنون افتتاح این پروژه مهم با دست های زحمت کش آنان انجام می شود.

نوبانی در پایان عنوان کرد: به هیچ وجه زیبنده و مطلوب بندرعباس و شهروندان نیست که در مبادی ورودی این شهر کارگران ما در این گرمای ۵۰ درجه منتظر کار باشند.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و قائم مقام خانه کارگر ایران در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد: ساماندهی نیروی کار ساختمانی و سازماندهی کردن آنها در قالب این گونه ایستگاه‌های کار و تلاش، همواره مد نظر می باشد.

صادقی گفت: طبقه کارگر ساختمانی، طبقه زحمتکش، فاقد پشتوانه و مظلوم هستند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، با تقدیر از مهدی نوبانی شهردار بندرعباس و مجموعه شهرداری در راستای افتتاح این پروژه بیان کرد: در سایه تلاش شهرداربندرعباس، که نگاهش به منابع انسانی نگاهی عزتمند و عزت آفرین است راه اندازی پروژه فوق جای تقدیر دارد و این تقدیر صرفاً نباید زبانی باشد، بلکه می‌بایست همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌ها برای ساماندهی نیروی انسانی در حوزه کارگران ساختمانی شاهد باشیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: انقلاب اسلامی با نگاه خدمت به قشر مظلوم و مستضعف جامعه شکل گرفت و اگر مسیر تاریخ انقلاب اسلامی را نگاه کنیم قوانینی که در حوزه کارگری تصویب شده است یکی پس از دیگری در جهت حمایت از کارگران می باشد.

صادقی در پایان گفت: امیدوارم نوع نگاه شهردار بندرعباس با ایجاد امکانات نسبت به طبقه کارگر که عزتمندی و عزت آفرینی به همراه داشته، بر همه بخش‌ها هم قوه مقننه، مجریه و قضاییه حاکم بشود تا رضایتمندی شهروندان افزایش یابد.

گفتنی است ساختمان ایستکار در محدوده منطقه یک شهرداری بندرعباس و روبروی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در بلوار امام خمینی(ره) قرار دارد که اختصاص زمین توسط شهرداری صورت پذیرفته که مجری آن خانه کارگر است و با نظارت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بندرعباس این پروژه ساخته شد.