شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون 2243 فقره انشعاب غیر مجاز در مناطق مختلف استان را شناسایی کرد.

به گزارش دلفین، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: از این تعداد هزارو ۴۱۶ فقره انشعاب به صورت قانونی مجاز سازی و ۸۲۷ انشعاب غیرقانونی نیز جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از انشعاب های غیرمجاز آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز طبق قانون تخلف است و افراد متخلف جریمه و با آنها برخورد می شود، افزود: انشعاب های غيرمجاز یکی از اصلي ترين معضلات و مشكلات شركت آب و فاضلاب است كه علاوه بر افزايش بي رويه مصرف، سبب بروز خسارت هايي به شبكه توزيع و تاسيسات آبرساني مي شود و از سوي دیگر نيز هدر رفت آب را به همراه دارد.

مدیرعامل آبفا تصریح کرد: بیشتر انشعاب های غیر مجاز شناسایی شده که تعداد آن حدود دو هزار انشعاب بوده در بخش خانگی مورد استفاده قرار می گرفته است.

حمزه پور، بالاترین میزان انشعاب های کشف شده را با رقم هزارو۱۷۹ فقره در شهرستان بندرعباس ذکر کرد که با جدیت و اکیپ های بیشتر، انشعاب های غیر مجاز را رصد و شناسایی خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان همچنین هشدار داد که انشعاب های غیر مجاز به دلیل نداشتن کنتور، مصرف کنترل نشده دارند که باعث می شود آب زیادی هدر برود و حق دیگر مشترکان ضایع شود.

حمزه پور در پایان، خواستار همکاری مردم در معرفی انشعاب های غیر مجاز شد و گفت: مشارکت مردم در این زمینه می تواند جلوی هدر رفت منابع آبی را گرفته و فرصتی برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان فراهم آورد.

گفتنی است، شهروندان در هر ساعت از شبانه روز می توانند با شماره گیری تلفن ۱۲۲، دفتر ارتباط با مشتریان آبفا را در جریان انشعابات غیر مجاز قرار دهند