نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در نخستین همایش بین‌المللی نباتات گرمسیری و خرما که درسالن همایش اتاق بازرگانی استان برگزار شد،گفت: باغداران و کشاورزان ما در عرصه مسائل علمی در خصوص محصولات کشت شده خودشان اطلاعات دارند اما در خصوص سایر محصولات اطلاعات محدودی دارند.

به گزارش دلفین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در جمع مدعوین و خبرنگاران با بیان اینکه کارشناسان حوزه کشاورزی دوره های کارگاهی جهت آگاهی بخشی نسبت به کشت محصول جدید برگزار کنند، اظهار داشت: سند تحول کشاورزی و باغداری برای استان هرمزگان تدوین شود.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به اینکه نقشه راه و ریل گذاری مسائل را دنبال کنیم،عنوان کرد: میل به کشت گلخانه ای هر روز افزایش می یابد و این فرصت را قدر بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه سیاست های تشویقی و تنبیهی در کنار روش های نوین و اصلاح الگوی کشت را بکار ببریم، خاطرنشان کرد: آسیب شناسی فرصت ها و معرفی ظرفیت ها در بخش کشاورزی و باغداری یکی از کارهای ناتمامی بود که استان سالها از آن رنج می برد.

حجت الاسلام عبادی زاده، بیان داشت: امروز زمان آن رسیده که مراکز پژوهشی و آموزشی و ب ویژه سه وزارتخانه نیرو در خصوص بحث مصرف و مدیریت آب، بازرگانی و وزارت جهادکشاورزی نیاز به یک هماهنگی دارد که فرصت ها و ظرفیت های موجود به کشاورزان، باغداران و مردم معرفی شود و در مرحله دوم زمینه های درآمد زایی را با رویکرد صادرات مورد توجه دهند از این رو اتاق بازرگانی هرمزگان امروز به عنوان جایگاهی که دغدغه صادرات را دارد در بسیاری از زمینه ها پیشگام شده است.

وی، با اشاره به اینکه در خصوص اصلاح الگوی کشت یکی از معضلات و دردهای قدیمی و کهنه کشاورزان و باغداران معضل عرضه و فروش به قیمت واقعی محصولات بوده است، تاکید کرد: الگوهای جدید کشت به باغداران وکشاورزان معرفی شود و استان هرمزگان به عنوان استانی که ظرفیت کاشت درختان گرمسیری را دارد با الگوگیری از مناطق گرمسیری در دنیا از جمله شبه قاره هند و برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی با ارائه الگوهای جدید کشت به محصولات استان تنوع دهیم.

گفتنی است، در پایان این مسئول از محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان و همکارانش در این مجموعه پویا که مبدع و مبتکر این حرکت زمین مانده هستند تشکر و قدردانی کرد.