رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: تغییرات اقلیمی و چالش های عرضه و تقاضا در بازار، مسئله بازنگری در الگوی کشت و توسعه محصولات کشاورزی را الزامی کرده است و در صورتی که به این مهم پرداخته نشود موجب آسیب های جدی به اقتصاد کشاورزی کشور خواهد شد.

به گزارش دلفین، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان در افتتاحیه اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرمای هرمزگان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: تنوع محصولات بخصوص انواع منحصر به فرد گرمسیری از قابلیت های ویژه این خطه از جنوب کشور است که می تواند کلید رونق اقتصادی در این منطقه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ابراز داشت: در اولین همایش نباتات گرمسیری و خرما سعی شده تا با بکارگیری تمامی عوامل اجرایی – پژوهشی و تجاری ضمن ایجاد شبکه سازی بین این حلقه های زنجیره تولید نسبت به معرفی پتانسیل ها و قابلیت های مهم در این زمینه اقدام شایسته ای صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: امید است تا در ابتدای راه با یاری گرفتن از خداوند بزرگ و همفکری و همیاری تمامی عوامل تاثیرگذار نتایج خوبی حاصل شود.

صفا عنوان کرد: تغییرات اقلیمی و چالش های عرضه و تقاضا در بازار، مسئله بازنگری در الگوی کشت و توسعه محصولات کشاورزی را الزامی کرده است و در صورتی که به این مهم پرداخته نشود موجب آسیب های جدی به اقتصاد کشاورزی کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه از کشورهای اسپانیا و استرالیا مهمان هایی داریم،ابراز داشت: دستورالعمل هایی برای رفاه در تنوع محصولات کشاورزی داده شده است و در این همایش ۲ روزه سعی شده با توجه به اقلیم میوه های جایگزین پیشنهاد شود تا کشاورزان ما با آنها آشنا شوند و بتوانیم قدمی برای پیشرفت اهداف فعالان اقتصادی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، مطرح کرد: سعی کرده ایم متدهای روز، کشت های جایگزین و اقلیم شناسی را در ۱۴ پنل با ارائه و آموزش کارشناسان و پژهشگران بین المللی و کشوری در این ۲ روز همایش ارائه دهیم.
وی اذعان داشت: به طور قطع طراحی نقشه راه و توجه به قابلیت ها و پتانسیل های منطقه ای و اقلیمی، افقی روشن را در دورنمای بخش کشاورزی پدیدار می کند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان در پایان افزود: استان هرمزگان با پیش بینی تولید حدود سه میلیون تن محصول سالانه نقش مهم و اساسی در امنیت غذایی کشور و اقتصاد ملی ایفا می کند.