مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس میزبان چند جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی است.

به گزارش دلفین، اسماعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت در پیش بودن جشنواره خلیج فارس اظهار داشت: چهاردهمین دوره جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس شامل بخش های مختلفی است، که ۱۱ برنامه در آن برنامه ریزی شده است که در طول این چند روز تا ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت و برخی از برنامه ها تا چند روز بعد از روز ملی خلیج فارس ادامه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: دو بخش برجسته ملی که امسال برای جشنواره برگزیده شده است جشنواره ملی اقوام و نواحی است که از استان های مختلف آثار موسیقایی خود را از استان های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، ایلام و کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، گیلان و هرمزگان ارسال کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: از میان آثار ارائه شده به دبیر خانه ۱۰ اثر انتخاب و در بخش پایانی حضور می یابد و همچنین جشنواره به صورت غیر رقابتی و محل برگزاری در تالار شهید آوینی بندرعباس است.

جهانگیری عنوان کرد: جشنواره ملی فیلم نامه نویسی نیز در کنار جشنواره موسیقی اجرا می شود که ۸۱ اثر به جشنواره رسیده که از بین این آثار، برترین ها به دبیر خانه معرفی و تجلیل می شوند و فیلم نامه های برگزیده در قالب کتاب چاپ خواهند شد.

وی گفت: از میان فیلم های منتخب دو فیلم با همکاری مرکز گسترش سینمای و مستند ایران در جشنواره حقیقت اکران می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: بخش مردمی نیز در روستاها و کرانه های خلیج فارس جشن های مردمی خواهند داشت، همچنین دانشگاه ها در کنار دبیر خانه فعالیت می کنند.

دانشگاه پیام نور جشنواره اختراعات را بر عهده دارد و دانشگاه فرهنگیان تولید محتوا با موضوع خلیج فارس در بخش دانشجویی و جهاد دانشگاهی شب شعر و آموزش و پرورش و مرکز اقیانوس شناسی برنامه های علمی را با موضوع خلیج فارس برای دانش آموزان تدارک دیده اند.

جهانگیری تاکید کرد: آثار مکتوبی که در طول یک سال گذشته با موضوع خلیج فارس، چاپ شده است در روز ملی خلیج فارس رونمایی خواهد شد و یک اثر غیر ایرانی از یک نویسنده پرتقالی نیز در قالب سفر نامه ترجمه شده و رونمایی می شود.