مشاور وزير نيرو در امور زنان و خانواده گفت: بانوان شاغل در صنعت آب و برق در فرهنگ‌سازي و مديريت مصرف پيشرو هستند.

به گزارش دلفین، سمیه خداپرست در جلسه‌ای كه با حضور مديران عامل صنعت آب و برق هرمزگان، مشاوران امور بانوان و خانوده و بانوان شاغل در صنعت آب و برق هرمزگان برگزار شد، گفت: در نظام جمهوري اسلامي بر خلاف برخی نظام‌های دنيا اصالت با انتفاع مالی و سودآوری نیست بلكه موضوع رشد و تعالی انسان‌ها داراي جايگاه و اولويت ويژه‌ای است و همه تلاش‌هايي كه براي حضور بانوان در فعاليت‌هاي مديريتی و اداری انجام می شود با همين هدف ارزشمندِ رشد و تعالی بانوان است.

وی با اشاره به اهميت رشد و ارتقاء جايگاه های شغلی زنان توضيح داد: هر كس كه قرار است در هر جايگاهی مشغول به خدمت باشد بايد توانمندی و قابليت كار در آن حوزه را داشته باشد و در كنار آن قانون‌مداری از اولويت بالايي برخوردار است.

مشاور وزير نيرو در امور زنان و خانواده تأكيد كرد: در حوزه فعاليت زنان، تعاملي و شبكه‌اي كار كردن تا حد بسيار بالايي به پيشبرد امور و كارها كمك می كند لذا تشکیل شبكه‌ای از بانوان توانمند لزوماً نبايد در صنعت شكل گرفته و متوقف شود و اين شبكه تعاملي انساني ابتدا در داخل صنعت و بين بانوان بايد شكل بگيرد و بعد بايد ساير دستگاه‌های اجرايی استان را همراه كند.

خداپرست با اشاره به لزوم استمرار كار و فعاليت در حوزه مسئوليت‌های وزارت نيرو افزود: بانوان در مديريت مصرف و اصلاح سبك زندگی می‌توانند پيشرو باشند برخي همكاران ما در ايام عيد و تعطيلات هم مشغول به كار و خدمت هستند بانوان در زمينه آگاه‌سازی، فرهنگ سازی و آموزش اهل خانواده دوستان و فاميل می توانند نقش موثری داشته و پيشرو باشند.

وی بیان کرد: مشاوران امور بانوان در صنعت آب و برق بايد سعي كنند به صورت ماهيانه و به طور منظم و مستمر نشست‌هايي را با مديران عامل خود يا همکاران بانوان داشته باشند تا موضوعات مرتبط را به بحث بگذارند.