معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: در پی بارش باران و وقوع سیل اخیر بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد که البته رقم برآورد اولیه است.

به گزارش دلفین، ناصر نورزاده معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میناب با اشاره به بارش شدید باران در هفته پایانی فروردین ماه سال جاری در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه شاهد جاری شدن سیلاب به ۲۱۰۰ هکتار اراضی زراعی شهرستان میناب شامل ۱۲۰۰ هکتار از مزارع سبزی و صیفی و ۹۰۰ هکتار مزارع گندم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد گردید.

وی افزود: مناطق عمده خسارت در بخش توکهور و هشتبندی و تیرور در محصول گندم و بخش مرکزی میناب در محصول گوجه فرنگی بوده است.

وی یادآور شد: همچنین در این بین در اثر جاری شدن سیل، تعداد ۵ حلقه چاه دچار ریزش و تخریب گردیده است و تعداد ۲۶ راس دام سبک و سنگین شامل بز و گوسفند و گاو تلف شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب خاطر نشان کرد: برآورد خسارت در شهرستان تأیید نهایی و به ستاد مدیریت بحران استان ارسال گردیده است.

وی بیان کرد: محصولاتی که تحت پوشش بیمه بوده، غرامت آن پس از بررسی و تأیید نهایی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی قابل پرداخت خواهد بود.

خبر اختصاصی

  • نویسنده : علی نجفی