نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران به میزبانی اتاق بازرگانی هرمزگان در پاسخ به پرسش عدم حضور مسئولان استانی در این کنفرانس، گفت: با توجه به ملی بودن این کنفرانس، رئیس سازمان شیلات ایران باید حضور داشتند و قطعاً حضور مسئولان و دست اندرکاران می‌تواند برای رفع نقطه ضعف‌ها، چالش‌های این حوزه و مطالبات کمک کند.

به گزارش دلفین، احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران به میزبانی اتاق بازرگانی هرمزگان، گفت: با توجه و توسعه اقتصاد دریامحور اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

مرادی در این کنفرانس که در سالن همایش اتاق بازرگانی بندرعباس با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امام جمعه اهل سنت، اندیشمندان، نخبگان، دانشگاهیان، اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان و خبرنگاران برگزار شد،افزود: دریا ظرفیت بازرگانی و تجارت ارزش افزوده بی نهایت خدادادی است که ارزش افزوده بی نهایت و قابل استفاده برای کشور دارد.

مرادی عنوان کرد: در کشور آمایش سرزمینی نداریم و هر کسی قدرت چانه زنی بیشتر دارد موفق می شود.

وی، برگزاری این کنفرانس بعد از ۱۰ سال در استان هرمزگان با میزبانی اتاق بازرگانی استان یک قدم بسیار بزرگ و قابل تقدیر است و با توجه به کارکردهای بسیار زیاد دریا امید است بتوانیم از این ظرفیت بی نظیر استفاده بهینه کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: اگر بتوانیم اقتصاد دریامحور را در حوزه تجارت و بازرگانی، صید و صیادی و گردشگری به خوبی مدیریت کنیم بخش اعظمی از دغدغه های کشور را مرتفع می کنیم.

این مسئول، با بیان اینکه با اصلاح یا وضع قوانین خروجی همایش ها، کنفرانس ها و جلسات باید باعث حل دغدغه های کشور شود، خاطرنشان کرد:اگر دستگاه ها در ایجاد یک مانع نقش دارند آن مانع را برطرف کنیم و تمام دستگاه های اجرایی به کمک بخش خصوصی بیایند و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند تا بتوانیم در موضوع صید و صیادی گام و قدم های بزرگی را برداریم که در نهایت باعث بهبود سفره مردم شویم.

مرادی، با بیان این موضع که صیادان در زمینه صید و صیادی زحمات زیادی می کشند، پیشنهاد داد: دولت مثل سایر محصولات کشاورزی که خرید تضمینی دارد در خرید آبزیان نیز برای صیادان خرید تضمینی در نظر بگیرد.

وی، در پاسخ به عدم حضور مسئولان استانی در این کنفرانس گفت: با توجه به اینکه این کنفرانس ملی است، رئیس سازمان شیلات ایران باید حضور داشت و قطعاً حضور مسئولان و دست اندرکاران می تواند برای رفع نقطه ضعف ها، چالش های این حوزه و مطالبات کمک کند و به یک جمع بندی مشترک برسند که این امر حمایت و پشتیبانی دستگاه اجرایی را می طلبد.